Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Attention trackers!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-07-15 18:45

Jag hittade ett par ton gamla .mod-filer som är gamla som gatan. Man blir ju tårögd av nostalgi

Undrar nu om det finns nå't bra verktyg för att konvertera dessa till wav? Gärna spår för spår... men om det inte är möjligt så i alla fall hela mixen.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-15 21:10

Tjaaa.. inte sådär på rak hand. Eller ja, det finns många olika tillvägagångssätt. Om jag skulle vilja ha ut varje spår för sig hade jag antagligen använt Impulse Tracker. Den fria versionen kan ju enbart streama ljud till wav-filer i mono, men det spelar ju ingen roll om man solo:ar varje kanal för sig och sparar till wav.

Winamp kan också göra jobbet och tonsvis av andra mer dedikerade program finns säkert. Kolla bara upp så att låten verkligen spelas rätt och gärna också att man får det där krispiga o-interpolerade ljudet, som i alla fall jag älskar.

  • Medlem
  • 2005-07-15 21:28

Visste väl att jag kunde lita på dig, Encore
Hade hoppats på att det skulle gå att göra smidigare än att behöva ta hem en tracker men det är väl inte värre än att jag får göra så då

  • Medlem
  • 2005-07-15 22:08

Modplug Tracker kan exportera till wav och där är det bara att ta mute/unmute på de spår du vill ha med eller inte vill ha med vid exportering.

Modplug hittar du här

  • Medlem
  • 2005-07-16 00:06

Det räcker med modplug player för att konvertera.
Annars finns också VUplayer där du kan "batch" konvertera om du vill.

Är inte skale-tracker bland de enklare? speciellt för win2000 & xp?

  • Medlem
  • 2005-07-16 01:59

det går att mixdowna i renoise!

  • Medlem
  • 2005-07-16 12:56

Gamla hederliga FT2 har WAV export också, och det är bara man mute'ar de kanaler man inte vill ha med... obs dock att FT2 inte spelar upp .MOD (som är ett amiga-format från början) helt ordentligt... en del effekter och timing kan bli fel.

1
Bevaka tråden