Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Midi Splitter?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-07-19 10:09

Hello!
Nybörjar frågor på G...

Har en Juno-d som saknar Midi thru och jag vill koppla; från Junon till korgms2000Ran och sedan till datorn. För att få midin funka åt båda hållen så att säga verkar det krävas en Midi splitter, men eftersom jag inte är expert på området så undrar jag om det finns andra lösningar. Kan ju vara så att jag har missat något o inte ens behöver nån pryl till lösning.
Om nu en splitter skulle vara lösningen så undrar jag självfallet om ni kan kan ge lite tips på vilken mm.

(jag får signaler till datorn men när ja vill trigga korgen från en seq i datorn så får jag det inte att funka, som läget är nu)

Du vill kunna både styra både ms2000'n och juno med datorn samtidigt använda Juno'n som masterklaviatur?

Juno Midi Out till Dator Midi In, Dator Midi Out till ms2000 Midi In, ms2000 Midi Through till Juno Midi In.. borde väl funka eller?

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2005-07-19 11:38

En midi thru-box är lösningen. Det finns en mängd olika varianter. De har en midi in och skickar ut det på ett antal utgångar samtidigt. Då slipper du dessutom fördröjning som kan uppstå i "soft-thru" i syntar...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-07-19 11:40

Jag har en Philip Rees V3 som jag köpte beggad för enhundring, splitar en till 3.

  • Medlem
  • 2005-07-19 12:15

aah tack för svaren!
Katzenjammers förslag var strålande. var lite ute o cyklade. testade alla kopplingar jag kunde klura ut men missade tydligen detta=P
Jajja problemet löst och ja är en glad man, tack!

1
Bevaka tråden