Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sova med trummaskin

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu när min jomox har slutat gnabbas med mig(hoppas jag) så får den krypa till sängs med mig så ska jag ligga och trycka lite på basen och skruva på rattarna innan det är dags att sova.

Vilka fler är det som har/brukar ligga och pilla på era instrument i sängen och isåfall vilka?

Egna historier och rykten är båda av intresse.

En liten start.

Jimi Hendrix - sover med sin gittar

Aphex Twin - har instrumenten i sovrummet som så många andra här.. ska enligt rykte ha sovit med någon synth också..

Bogdan Raszinsky är antagligen the lovechild efter denna natt av passion.

Äh, min Virus har ju alltid "huvudvärk"... hmpf, visst... :rolleyes:

eftersom jag är datormusiker nuförtiden, så liknar jag min laptop med en synth/trummaskin. så, javisst sover jag med den! blir ibland att man skruvar lite Reason innan man tar sig ett gonatt... men detta är inte samma sak som att ha sin synth i sängen jag vet!

vet iaf att jag hade min 303+606 i sängen innan, någon gång...

• Medlem
  • 2005-07-20 08:18

Tog med mig 303+606 till amerikat för några år sedan när jag var där å jobbvägnar. Kändes rätt gott att ligga i sängen på hotellrummet med lurar på och småknorra.

• Medlem
  • 2005-07-20 08:25

Är ni inte rädda för att rulla sönder dom?

• Medlem
  • 2005-07-20 08:28

Somnar ju inte av att knappa träbenet, snarare tvärtom.

• Medlem
  • 2005-07-20 08:31

Men.. Är det inte bekvämare att inta en annan ställning än just denna ->|______ 15% vertikal 80% horisental och 5% någonstans därimellan.

Själv trycker jag på "On->Play->Repeat" på min cd-spelare varje kväll....svårt att somna utan musik!

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-07-20 11:18

Har haft gameboy+ldsj nångång somnade inte men det blev inte nån höjdarlåt..

• Oregistrerad
  • 2005-07-20 11:23

Det händer att jag gör lite musik med min Gameboy och LSDJ i sängen. Det händer också att jag gör nya ljud i min microkorg långt in på natten. Men något mer seriöst har aldrig skapats i sängkammaren. Där skapas en annan typ av musik if you know what I mean. *höhö*

606 + 303 = sovabortaklassiker. Jag hade med mig mina när jag gjorde lumpen, skönt att koppla av med i våningsängen efter en regnig dag i skogen.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-20 11:50

Hade också med mig min dx-200 till luckan ett par gånger, men oftast hade jag bara guran med mig.
Sen jag sålde min es-1 så har jag inte riktigt haft nån bra pryl att ligga i sängen eller sitta på balkongen med, dx-200:an är ju inte helt optimal som groovebox

Musik elller föredrag är en klasiker för mig också när jag ska sova.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-20 12:08

Jag fattar inte hur ni kan somna med musik på, jag vill ha tyst när jag ska sova.

• Medlem
  • Skövde
  • 2005-07-20 12:13

Jag brukar ligga med micrkorgen då och då i sängen, men då är det bara ljudskruvning som gäller. Var ett tag sedan nu faktiskt, och om jag ska vara helt ärlig; jag tror inte suss skulle vilja dela säng med en synt...

Annars när jag har sömnproblem så sätter jag på klockradion på riktigt låg volym, så man inte hörs vad som spelas. Allra helst ska det vara ett pratprogram och sedan sover jag som en gris.

Hade faktiskt en AN1x:a och en EPS i sängen innan jag skulle somna även mindre saker. Är ju sugen på en liten groovebox att ha att leka med innan man somnar men just nu så är det faktiskt Family Guy / American Dad eller nåt liknande program som jag ser på innan jag somnar.

Tar aldrig av min glasögonen till exempel dom får falla bort under natten.

• Medlem
  • 2005-07-20 13:35

Elgitarren har man ju tagit med sig några gånger i sängen....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-20 13:50

CS-5an fick sitta på ett litet bord bredvid sängen rätt så ofta.. Den var ju så liten och gullig.. hö hö

• Medlem
  • 2005-07-20 13:53

När jag bodde som värst så hadde jag studion precis brevid sängen. tror jag har haft några pedaler i sängen som värst.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-20 14:13

Sitta på sängkanten med en trummaskin i knäet är ju aldrig fel. Men att råka somna med en synth i sängen. Neh, det har inte hänt

vem pratar om olyckor. ; )

Bara på 99musik.com diskuterar man vilka syntar som är mysigast att sova med.

Korg ES-1! ..den har ju inte direkt nå vassa kanter eller så.. och rattarna är ganska så mjuka. Det enda som talar emot den är nog sladden..

• Medlem
  • 2005-07-24 19:45

Man skall inte sova med en maskintrumma, den är rätt vass och hård. En 606:a däremot, eller en Korg Minipop-7 skulle nog gå rätt bra det.

Min 606:a har en tendens att tappa rattar när man myser med den.. så nae. Minipops7:an är nog lite för ovanlig för att man bör nämna den i detta sammanhang.

Hörrni vet inte om att campa på TEX norbergFestival gills, men förra året hade jag kratrar i pannan och kinder som "sovmärken" (va ett virre varr med kabel och burkar i mitt tält →→→ och dom har speglar på toaletterna numera - det var först där jag så eländet) och ska man ha det lite nais får man lite PIN303 utslag en dag (par timmar)... inte vackert med ganska orginellt ... (oftast har man sovmärken frn en skrynklig kudde men , men inte ja inte) sen dräglade jag väl rund mest (enligt daniel303) men hörrni! jag var fan nyktrast av alla jag kände förra året - men i år smäller det - kanske - kör två komma åtta iaf - gött mos GBG!!!?

hörru min gamla 606 (vol´s) släpper ju grejjerna så fort man vänder upp och ner på den :(( den kan du inte sova med då får du ju grejjerna i halsen ...

Eftersom jag ser norberg som semester så kommer jag nog inte vara i närheten av nykter där.. men jag tror vi ska försöka vara iaf lite nyktra på vägen dit. Eller iaf jag om jag ska köra lite..

"hörru min gamla 606 (vol´s) släpper ju grejjerna så fort man vänder upp och ner på den ( den kan du inte sova med då får du ju grejjerna i halsen ..."

jo.. det var ju typ vad jag sa

blir väl jag som får se till att hålla dig i kragen och att inte välta 606an mer än 93grader då

hörrni skulle man tejpa Vol´s 606 på 18db¨s mage när han lirar - då har man inte många spakar kvar att jamma med , haha

[^för er som inte vet så ere 93.303 graders ludning i ryggen på Sir. 18db här...]

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-07-24 20:48

Får ta mä 707an som kudde, synd att det är klibb från entejpbit på den som icke slutar klibba.... 707+sekkpipa.... inga lösa delar..

Bevaka tråden