Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reason och Cubase

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-07-20 16:57

Har ett problem:
När jag kör reason med rewire i cubase så tar det lång tid att ladda samplingar, tex drumsamples i Redrum. det liksom laggar i ca 5-10 sek. mycket enerverande som ni förstår.
är det latency eller finns det en lösning på problemet?
tack på förhand!

  • Medlem
  • 2005-07-20 21:28

hm, menar du tiden det tar innan samplingarna syns i utforskarfönstret?

för där tar det sjukt mycket tid för mig..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-20 23:20

Versioner, hårdvara? Licenser? Alltid ett gissel i forum, därför är programtillverkarnas egen support alltid den rätta vägen att gå. Kan iaf säga så mkt att det handlar inte om latency. Även om det är en slags fördröjning. Latency är dock ett uttryck som kommit att beskriva fördröjningen som kan ske mellan tangentnedtryckning och hörd ton. Idag är denna fördröjning dock ofta så låg som under 5 ms, klart i fas med de snabbaste hårdvarusyntarna.

  • Medlem
  • 2005-07-21 16:10

funderar starkt på att skaffa mig en trummaskin eftersom det är det jag främst använder reason till, trumkomponering.
reason 3, cubase sx1. Har en lite oxygene 8 som ja kontrollerar med o finspelar med roland juno-d. mer behöver man nog inte veta.
Märkligt är att det "Laggar" inte om jag loadar patchar. men därimot om man loadar tex en dist, synt eller någon manick i reason.
Kan det vara en inställning någonstans? hade ju varit guld om man kunde göra något åt det utan att behöva köpa en ny burk.
(sitter förresten på en 2.2 pentium. 1024 ram, audiophile2496 kort och hyffsat grafikkort)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-21 18:31

Tagit hem 3.03, ytterligare optimerat?

1
Bevaka tråden