Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Clavia G2 tips behövs...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-07-21 12:02

Sitter och leker lite en regnig eftermiddag och inser att jag inte har någon aning om vad man ska ha alla logik-moduler till...jag har inga problem att begripa vad de individuella modulerna gör men kommer inte på något man kan använda dem till...
Så, några tips?

Jag använder dem mest till att lägga in misc funktionalitet till patcharna.. t.ex. göra så att en ratt kan switcha mellan olika moduler på ett sätt som jag vill ha det.. eller lägga in mer anpassad funktionalitet till sequencers.. eller göra så att rattar kan byta funktionalitet. Ljudmässigt så kan det vara kul om man t.ex. ska bygga varierande ljudlandskap eller kanske lite glitch-pop

Den här är väl säkert helt överflödig bara för det,
men det finns ju en logic workshop på Clavias sida (för Nordmodularen iofs men det är ju rätt intressant ändå),

http://www.clavia.se/nordmodular/Modularzone/LogicIntro.html

sen finns det ju en hel del i patcharkivet på Electro-Music.com som kan vara intressant om man vill ha idéer.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-07-21 21:35
Ursprungligen av j antoni:

Den här är väl säkert helt överflödig bara för det,
men det finns ju en logic workshop på Clavias sida (för Nordmodularen iofs men det är ju rätt intressant ändå)

Tack Johan, den där sidan har jag sett förut men glömt bort...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-21 18:57

Volle: Har du en G2 nu?! Gosh! Eller refererade du bara till dina gängse Nord Modular-kunskaper?

näej.. men logik är logik vare sig det är till nm, g2 eller egentligen nästan vad som helst som är elektroniskt..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-21 19:04

Si vå plä, eller vad de säger, de snigelsörplande individerna i fransosernas land.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-22 12:05

Jag har logik till att styra seqeuncermoduler och sånt. Bygga räknare som alternerar filter och andra mysko saker ..

.. mer säger jag inte, för du sålde inte en av dina Matrix1000 till mig *super-sur*

:kaaaka!:

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-07-22 13:38
Ursprungligen av Rizzo:

Jag har logik till att styra seqeuncermoduler och sånt. Bygga räknare som alternerar filter och andra mysko saker ..

.. mer säger jag inte, för du sålde inte en av dina Matrix1000 till mig *super-sur*

:kaaaka!:

Jasså, vi är på det humöret...;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-22 15:09

lasselu: Exakt!
PM:a mig din e-postadress så langar jag över några patchar nästa gång jag är uppkopplad (vilket jag hoppas att jag är på hotellet ikväll).

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-07-22 16:43

Cool!

1
Bevaka tråden