Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på sequensers(mjukvara och hårdvara) för realtimestepsequensing av synth

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag skulle villja ha Tips på sequensers(mjukvara och hårdvara) för realtime step sequensing av synth(CVmidi-in). jag måste mao kunnat ställa vilken tangent som ska reagera på datan och inte bara vilken rytm(gate) som min monofoniska synth ska ta emot.

Om jag dessutom kan spela in loopar live i sequensern så är det stort pluss, gärna från intern eller extrern klaviatur eller bara köra midit rakt igenom för solon.

Tänkt för livebruk och flexibel komponering i hemmet.

ableton live5 tror jag på i det fallet

Jag säger Ableton Live jag med. Speciellt nu med nya v5 där det är lättare att loopa saker i farten och annat skoj.

Annars finns det lite olika alternativ som gör delar av vad du vill, tex Numerology (för OS X)

• Medlem
  • 2005-07-24 19:46

Elektron Monomachine. Låter som om det skulle passa som hand i handske. Som vanligt kostar den pengar... men den uppfyller det du vill.

Jag är beredd att hoppa över på jgb's sida. En trummaskin är klart mycket ballare än en laptop på scen imho. Lättare för publiken att se vad som händer.

Elektron borde tillverka en sequencer utan ljud. Bra burkar, men dyra.

1
Bevaka tråden