Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hårdisk och utanförskap?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-07-24 20:18

Inte hår i disken, typ fullt och så....

Har funderat länge på att köpa en firewiredisk att hiva in massa grejjs och ha den i powerbooken till o-ljud joxet. Det är ju svajndyrt med interna och speciellt om de ska vara snabba.

Det är också bra med usb om man ska koppla den till andra datorer, är LaCie lika bra som dom verkar? Har en D2 dvdklutt som är sketabra, finns ju samma fast med hår-disk i.... Maxtor verkar dö alltjämt... Iomega känns aningens tajko...

Tjo och tjim.... tipsa apan!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-07-24 21:27

Jag har två stycken LaCie Porsche 250GB som jag är jättenöjd med...

En sådan i USB2-version kostar numera ~1300:- .. nästan lite för billigt

äum - det e ju bara kabinetten som kostar typ - sen går det ju att slänga i vilken internare som helst -
(inbrottstjuv / ekobrottsling?) så jacka in ett interface i en BIGpack glasslåda och en eller fem internare sen e ju allt som det ska och behövs egentligen - om det ska vara b-b-b-illigt:D

tänkte på det där med att släga på ett interface längre fram i tiden i min SCSI~låda...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-07-25 11:32

Vilken online affär är billigast och snälla/seriösa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-25 16:59

Jag skulle säga komplett då jag har handlat från dem och skickat tillbaks trasiga varor ett flertal gånger utan att fått det minsta problem.

För mig så har det fungerat finemang med datorbutiken (även garantiproblem)..

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-11-06 20:24

Beställde en LAcie pårche 160gb med fajjawajja idag, hoppas det ger mig bättre drag i protools!!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-11-06 20:35

Föresten..... intresseklubben anteknade eller hur??

Satsade inga pengar på en D2 med usb och fw800 ... snålt men vafan....

Kör oxå Porchen 250 GB (svinbra pris). Har inte svikikt mig hittils. Tror det är bra med extern HD med egen fläkt.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-06 21:23

LaCie Porsche, vart finns dom att köpa? Kollade på macoteket men hittade inget där.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-11-06 21:27

Köpte min hos äpplet... den kallas även P3 ...

Finns väll lite överallt? Köpte min på microstore i Hisingen.

hm har läst att LaCie suger röv men jag det kanske är fel?

Ursprungligen av thomasjaldemark:

hm har läst att LaCie suger röv men jag det kanske är fel?

Den är grymt tyst oxo... suger håller jag INTE med om, dock så pajjade min HD i den efter 1.5år, så garantin hade gått ut, mailade Lacie, de skickade ett mail med massa info, jag packade skiten och ringde FedEx som kom hem och hämtade paketet, inom 1-2V hade jag fått en ny! Det kallar jag service och dessutom allt gratis!!! I min satt det en Maxtor 160Gb, bytte dock ut den mot en 320Gb i somras.

Jag har läst att alla suger röv. Seriöst, jag har funderat hit och dit, och vilket märke du än har bestämt dig för så kan du ge dig katten på att du hittar massor med skit om det. Är det inte det ena så är det det andra. Är kanske oundvikligt när något så känsligt som en hårddisk ska vara portabel.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-07 01:37

Quantegy har visst släppt en serie med FW-diskar som ska vara specade för att jobba med ljud och video.. har inte själv testat men är jäkligt sugen...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-11-07 07:56

Det ligger nått i eskimos resonemang, jag har en Lacie dvdbrennare som funkar bra, har folk jag känner som kör Lacie så jag får hoppas på det bästa....

Quantegy-... och det säger du nu?? (skojjabara)

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-11-09 18:14

Har fått hem den nu, kunde fått den igår men dom kom såklart hem till mig när jag var borta.... snabb leverans tycker jag... beställde i söndags...

Den var mindre och finare än den ser ut på bild...

vaffa... båcka en plåt, (eller gaffa in→) ett powersupply, mecka i en disk, vira in ett USB2/fireWire interface --- eller gå så köp designvaran om du e petig...det e ju samma järnskrot per hyllmeter i butik... lär ju funka lika bra både dera...

men jag förstår... lite prutt på kanterna e ju inte snyggt/funkis om ni ska visa det för vännerna eller gå ut på lokal och lira, då e det lika bra att ha det snygg utanpå med samma skit innuti : )

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-11-10 18:16

hade bara vart intresannt att göra egen låda om jag hade ett nes eller en död silverfiskslåda att ha den i.... annars så äre bara räserbil som geller... sörru!!

1
Bevaka tråden