Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Moddad Boss DR-550. Galenskap!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Krazy maximum. Ramlade över den här länken när jag surfade runt på warps sida.

Vad burken sprutar ur sig är helt sjukt. Lyssna här:
http://www.milanese.pwp.blueyonder.co.uk/boss.mp3

Och läs här:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=38069&item=7329487353&rd=1&ssPageName=WDVW

Krazy! :kaaaka!:

Köp och ge till mig i present för att jag är så snäll

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-07-26 14:08

Punkig circuit bendartrummaskin Låter ju som en monster! Tuff också, gillar dock inte sladdarna som är dragna på utsidan

  • Medlem
  • 2005-07-26 14:09

Kooolt! Undrar hur han har gjort... Jag hade lite idéer om att circuitbenda min DR-550, men hittade inte några bra kortslutningspunkter när jag rotade dunt i den. Nu måste jag definitivt ge den en chans till!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-26 14:13

Råkoolt!!! :eek: :eek: Instant hardcore-IDM Jag måste rota lite mer i min 505:a tror jag

Fast £185 är way too expensive, gör det själv istället för en bråkdel av priset.

va konstigt den lät...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-26 14:17

Är det bara jag som tycker att den verkar vara rätt svår att få in i en låt? Man får nog utgå från den först..

Ursprungligen av Helix:

Är det bara jag som tycker att den verkar vara rätt svår att få in i en låt? Man får nog utgå från den först..

He, jo, fast det finns ju många som nästan uteslutande bygger sin musik på trasiga rytmer. Fast visst, användningsområdet känns kanske lite knas, men vilken livebox. Ta med den till en spelning så är man redo. Behövs inget mer

Ja, den har nog sprungit iväg lite i pris med pga vem som är föregående ägare/säljare, Milanese som släppt en del på Warp bland annat. Blir väl lite ha begär för en del.

haha vikken fin!

borde faktiskt sätta mig och köra en lingonmod´a på nån 505 och KITa ihop den med en modad kretsbendad S-220sampler (?) gärna i samma låda... synd att samplerkorten e så jäkla stora bara... hade varit nais med en desktopLåda med allt i

  • Medlem
  • 2005-07-26 14:31

Kallback.. borde inte den matcha din punklåda?

he - ja det var det 1a jag tänkte på också, 18db

  • Medlem
  • 2005-07-26 16:17

fan vad het en sån skulle jag haft och gjort riktigt NIN-istiska effektljud med.

Så fort någon moddar något sådant här så resulterar det vara i en massa oväsen. Det är väl inga större problem att modda något så att ljudet blir söndertrasat, jag hade vart mer imponerad om den var moddad med samplingsdel annat användbart. Näe, den lät inget skoj, den lät som allt annat "moddat".

  • Medlem
  • 2005-07-27 12:50

trasigt = bra

min röda punklåda har fått punka (eller den har varit CP länge nåt satyg e f f knäckt i den - men nu har det fått en fin silverplåt över switcharna iaf! fan har tagit halva förmiddagen och få bort all skräp~text med sandpappret!! det här gör man bara 2 ggr, stendamm och lösgrus över hela diskbänken... svarta LKABnaglar och trampdyner...: (( och helt svättigt färdig

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-07-27 17:40

Ska hugga en trumma och snitta upp och joxa n¨ngång, skulle mörsa min 7o7 men dens utgångar behövs till trigg.

Koolt utseense på den röda, har icke lyssnat... då kommer jag bara få massa dumma ideér...

  • Medlem
  • 2005-07-27 21:22

kallback: Har du pungklåda bör du nog gå till doktorn...

HAHA!! pungklåda e fan vad de e!

1
Bevaka tråden