Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billiga platta skärmar

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skärpa och bra bild är mycket viktigare än snabb uppdatering, eftersom jag bara skall sequenca på datorn.

Några förslag typ 18-19 tum, billigast är bäst, fast skärpan är viktig!

  • Medlem
  • 2005-07-27 15:26

Kolla in netonnet, bör väl stå sig bra i pris.

http://www.netonnet.se/section.asp?sid=383&did=0

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-07-27 16:26

se.pricerunner.com är ju annars en skänk från ovan. Synd att dom inte verkar ha något med instrument

Om 17" går bra, rekomenderar jag denna.

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010081823

Har funkat kanon för mig!

Mvh Erik

  • Medlem
  • 2005-07-27 23:12

Jag ska skaffa 2 st Samsung 913N. Ligger runt 3.300 på stan. Har testat dessa under en vecka och är helt nöjd. Nackdelen är att dom inte har DVI-ingång men å andra sidan så satt jag med en annan skärm som hade det och testade som en tok. Kunde inte säga vad som var analogt och DVI vid blindtest (är kanske synskadad ). 913N är iallafall supersnabba (8ms) och funkar perfekt för videomeck. Mitt främsta krav var så tunna kanter så möjligt. Där ligger dessa också bra till.

Är det nån som vet bättre så tar jag gärna emot tips jag med (hakar på din tråd, David).

/Mein

det låter så nais med flat, ox blir ju rätt avis på er
→ men jag e glad att jag ser " ut " genom min lilla CRT~IBMerare i alla fall

^^skönt att dem har gått der i pris så pass!

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2005-07-27 23:55

Jag har två Samsung 17" som är helt underbara. Det är modeller med väldigt tunn plastram runt skärmen, så de är helt suveräna att ställa bredvid varandra...
En SyncMaster 171N och en 172X. Rekommenderas varmt!
19" TFT tycker jag är slöseri, eftersom de normalt inte kör med högre upplösning än 17"-skärmarna, utan bara blir större. Har man problem med synen kanske de är bra, men för min del skulle det kännas meningslöst att en skärm är större utan att erbjuda fler pixlar...

döda pixlar: )

~ ja det e vällan det som e det värsta med den flata?

  • Medlem
  • 2005-07-28 00:40

Well, meningslöst med 19"...

Min syn är fortfarande (hoppas jag ) utan anmärkning men jag ser fortfarande fördelar med 19" skärmar vid väggmontage. Om man har 1,5 meter till väggen och kör maxupplösning på en 17" så kommer de flesta att få problem när man kommer till bl.a den där fina texten inom vänster kolumn i Cubase. Men, helt rätt, om man sitter med skärmen i knät är det egentligen ingen mer nytta med 19" mot 17".

/Mein

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2005-07-28 15:16
Ursprungligen av Mein:

Well, meningslöst med 19"...

Min syn är fortfarande (hoppas jag ) utan anmärkning men jag ser fortfarande fördelar med 19" skärmar vid väggmontage. Om man har 1,5 meter till väggen och kör maxupplösning på en 17" så kommer de flesta att få problem när man kommer till bl.a den där fina texten inom vänster kolumn i Cubase. Men, helt rätt, om man sitter med skärmen i knät är det egentligen ingen mer nytta med 19" mot 17".

/Mein


Normalt sitter man ju med skärmarna på en halvmeters avstånd eller något.
På 1.5m avstånd räcker väl knappt en 21"-skärm... :eek:

Samsung skärmarna ser sjyssta ut, funderar på att beställa från utlandet och spara 700 spänn på två skärmar, men det kanske det inte är värt? har någon erfarenhet av att köpa skärmar från utlandet?

  • Oregistrerad
  • 2005-07-28 16:46

Har själv en Samsung 710T och är helnöjd, platt och underbar. Snabb även, 12ms tror jag ?
Så fort jag får stålar så ska jag beställa en till.

1
Bevaka tråden