Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musikaffärer i sthlm?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
jag åker till stockholm mycket snart o kom på att jag glömt att kolla om det finns några roliga musikaffärer i stan som har öppet nu på lördageftermiddagen ... ?

Obs, jag är helt sthlms-rudis så om ni postar nåt får ni gärna skriva hur man tar sig dit också

Tänkte för övrigt köpa en midikabel .... som är lite kortare än de som slingrar sig runt hela lägenheten nu. Är detta med längd på midikabel nåt som seriösa musiker brukar vara noga med? (jag tänker på om det på nåt sätt skulle påverka synkning o så)

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-30 23:56

Hittade du någon? Finns flera... JAM och Estrad, DLX, förstärkardoktorn, Stones... m fl.

Ursprungligen av PF:

Hittade du någon? Finns flera... JAM och Estrad, DLX, förstärkardoktorn, Stones... m fl.

Nope, klockan var nog lite för mycket när vi anlände till sthlm ... men jag fick ju med mig en sampler hem, så....
Vilken av de där musikaffärerna ligger förresten närmast centralstationen ?

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-07-31 00:58

Finns väl inte längre MIDI-kablar än 6m? I övrigt finns det ett antal olika längder med eller utan guldplätterade kontakter.

• Oregistrerad
  • 2005-08-04 14:08

Jodå det finns låååånga MIDI-kablar; jag har sett både 9, 10 och ända upp till 15 meter.

sybariten: jag har ett omvänt problem och behöver lite längre MIDI-kablar, olika längder mellan 3-6 meter. Vi kanske skulle kunna byta? Jag har några kablar som är mellan 0,5 och 1,5 meter. Ett problem är dock att de befinner sig i studion på landet för tillfället...

Ursprungligen av Thomas Kahn:

Jodå det finns låååånga MIDI-kablar; jag har sett både 9, 10 och ända upp till 15 meter.

sybariten: jag har ett omvänt problem och behöver lite längre MIDI-kablar, olika längder mellan 3-6 meter. Vi kanske skulle kunna byta? Jag har några kablar som är mellan 0,5 och 1,5 meter. Ett problem är dock att de befinner sig i studion på landet för tillfället...

Hehe, det skulle kanske kunna vara en möjlighet! Var i sverige bor du? Spelar inte så stor roll kanske. Jag behöver dock få lite ordning på hur jag skall koppla upp mina prylar rent MIDImässigt innan jag kan byta ut kablarna.

1
Bevaka tråden