Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows-GUI-trix

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

"Undantaget under *nix då, där en större del av funktionaliteten påverkas."

Vad skulle göra sådant sämre i just windows? Jag kör samma fina desktopmiljö i debian, solaris och windows xp.

Ursprungligen av Volantiz:

"Undantaget under *nix då, där en större del av funktionaliteten påverkas."

Vad skulle göra sådant sämre i just windows?

Jag förstår inte frågan

Ursprungligen av Volantiz:

Jag kör samma fina desktopmiljö i debian, solaris och windows xp.

Jag har svårt att tänka mig det, eftersom unix och windows inte har samma koncept vad det gäller fönsterhantering. Eller kör du Xfree86 under XP ?

Ursprungligen av eskimo:

sybariten: är la mer än skrivbordet som moddas. Jag tycker det är bra skönt att slippa xp's bisarrt fula lister och typsnitt, och dem får man ju dras med i alla program annars.

Jo, men tiden från det att man gjort en ny installation av XP till dess att man byter ut XP-temat mot standard Win2000/98-tema brukar ju ligga nånstans runt 5-7 sekunder.
Det är ju just det som är styrkan med Win, att det är så himla rent. Jag vill inte ha en massa äckligt bjäfs och sex tusen gradienter och bubblor och droppar och swhisch och schwopp o skit. Värsta jag vet är när man måste köra nån fönsterhanterare som har antialias på löpande skärmtext, han som kom på den smarta idén borde få en s.k. bitchslap

sybariten: är la mer än skrivbordet som moddas. Jag tycker det är bra skönt att slippa xp's bisarrt fula lister och typsnitt, och dem får man ju dras med i alla program annars.

Fast 2K/98-temat är ju också fult som stryk. Jag vill ha det så enkelt, om inte enklare, fast snyggt. Och det är ju snabbt fixat med en modd.
Modd är ju inte detsamma som en massa bling bling.

"Jag förstår inte frågan"

Funktionaliteten ändras även i windows. Så på vilket sätt menar du att det är helt ok att köra med sådant i olika unix-varianter/kopior men inte i windows?

"Jag har svårt att tänka mig det, eftersom unix och windows inte har samma koncept vad det gäller fönsterhantering. Eller kör du Xfree86 under XP ?"

Nej, jag kör inte med Xfree86 under XP.. inte under linux heller. Däremot så kör jag alltid med samma fönsterhanterare under de olika operativen som sagt (Om jag ska vara överdrivet korrekt så har jag just nu iofs temporärt ändrat lite i servermiljön där hemma.. så solaris åkte ut igen, och debian-burken körs helt utan någon x-server.. men det är som sagt ganska så temporärt och bör inte spela någon roll i fråga).

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-26 12:40

Zeb: Tackar, Visual Stylen heter Black Mesa och skrivbordsunderlägget är från Four impressions.. Have fun

http://4impressions.net/

  • Oregistrerad
  • 2005-08-30 15:46

Ah, hade missat ditt inlägg. Tack!

Bevaka tråden