Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

meine erste sampler (eller egentligen inte)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jahapp, nu har jag skaffat min första seriösa sampler, och den jag ville ha.

[CENTER]

[/CENTER]

(eller, eg ville jag väl ha en A5k men det finns inte i min budget)

Jaha, varför kan inte den här n00ben skriva i senaste-synthinköps-tråden som alla andra?

Tja, dels tyckte jag ju att forumet behöver ännu en tråd om A3k samplers, men framförallt ville jag rikta ett STORT TACK till Frebrik som tipsade mig om annonsen. Utan det tipset hade jag aldrig sett annonsen, och det blev precis den prisnivå jag hade tänkt mig.
Jag vill också rikta ett tack till krank som gav tips om hur man kollar upp vissa saker om samplern!

Liten notering i sammanhanget; efter att jag fått vibbar på att det satt HD i samplern, så bad jag ändå snubben skruva upp den för att kolla (han visste inget om maskinen). Efter att han gjort det och sett HDn hörde han av sig, han hade blivit osäker och ville höja priset med 50 procent, alt. sälja samplern för ursprungspriset men utan HD....
Detta löste sig dock.
Slutsats: det kan (tyvärr) löna sig att vara lite Leifi och hålla på och fiffla o inte skylta med vilken bra pryl det är man är intresserad av att köpa. :-/ Typ som när reSet köpte sin 303:a nyligen, att inte visa hur exalterad man är över synthen om man får den till ett bra pris.

Samplern är stor och fet och jag fattar inte ett jota av den. Läser man på den här sidan så har Yamaha tydligen implementerat saker lite bakvänt mot vad som är normalt, och det låter ju lovande eftersom jag ännu inte lärt mig den generella strukturen på synthar.....
Har inte fått nåt kläm ens på hur man laddar in ljud, jag har dock lyckats lyssna lite hjälpligt på några samplingar från HDn, men det var lite struligt ... jag misstänker att det kan ha med utgångarna att göra. Den har ett antal utgångar och de ljud jag kollat på kanske är assignade till nån speciell. Den "inbyggda" sinustonen får jag dock alltid ut. Kan man fabriksresetta maskinen, och är det isf dumt att göra det?

Sen undrar jag bara: vilken är den gearlist-tråd som gäller för medlemmarna här? Med eller utan bilder?

Läs manualen är mitt tips!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-08-04 16:46

Kul!! du harju letat länge nu.

När jag blev med min första sampler var det lite förvirrat, jag satt med manualen och samplade in ett trumset med ett par ljud i, asignade till olika toner och en bas och nått från en disk.

Då har man samplat,använt program och multi-delarna av samplern iaf i en Akai, kanske heter nått annat i Yamman.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-04 21:25

Varsågod!

Jag tittar ändå igenom alla annonsplatser regelbundet alla dagar och hade precis sett annonsen när jag läste ditt inlägg. Säljaren verkade lite skum ett tag, kul att det löste sig.

/F

1
Bevaka tråden