Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Song mode och Xbase09.

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-05 11:16

Nu har jag försökt progga min xbase i song mode, men jag får det inte att fungera.

Rätta mig om jag har fel.
Trycka song.
Trycka write.
Trycka BD
Ställa hur lång låten ska vara. (trycker enter)
Trycka SD
Ställa vilket pattern som ska spelas. (trycker enter)
Trycka HC
Ställa hur många gånger patternet ska repteras. (trycker enter)
Trycker SD igen och upperepar.

Men sen vill den bara spela Pattern 1 ändå

Gör jag helt galet eller?

"Gör jag helt galet eller?"

I stort sett.. jo. Songmode är ju ungefär lika ocoolt som att spela upp det hela från en minidisc
Har du följt manualen?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-05 12:39

Grejen är att jag vill bygga breaks och sånt, så att jag slipper programmera 16 patterns på rad. Sen kan man ju flippa mellan song och pattern mode, det är ju inte så att jag ska programmera 200 bars liksom

Ja, det är det jag har. Så gott den går att förstå

jag e hos volantis som en full same . så mitt val skulle vara SIKTA långt men skit i var den träffar!!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-05 16:00

Jag siktar alltid lågt. Runt 35Hz. Och oftast så blir det frivarv!

Hmm.. jag är lite nyfiken med. har ett synthpunkprojekt på g och därför vill vi kunna byta stil totalt mellan refräng och vers. en person kan ju stå redo att skifta på trummaskinen mellan två olika parter men det känns som ett slöseri på musiker.

Ska göra ett försöka jag med typ på onsdag.

zthee
- borde kolla i min åklåda... jag har ALDRIGvarit i närheten av knappen SONG + LFO hittintills... så du får nog lära mig sen

frivarv - du E den enda som slår det!

^^& hämtar upp MSY2 när det passar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-06 18:27

LFOn är najs, för 17. Lite det på hi-hats och det är trans europe över hela smeten

Passar imorgon?

du får dema LFO för mig... imorgon funkar inte tyvärr får ta det på tisdag eller frammåt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-07 10:44

Det gör jag gärna.
Tisdag el. framåt = Ok. Vi får höras.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-08-07 13:44

Kan ni inte jämföra era xbase? så får vi veta om kallbacks är så grym för den fått spö eller om dom smäller så hårt från fabrik.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-12 09:15
Ursprungligen av enapa:

Kan ni inte jämföra era xbase?

Hmmm, finns det flera Xbase ägare i Stockholmsområdet?
Jag har en splitterny som jag köpte i somras som jag knappt har packat upp ännu, den vore en bra kandidat att jämföra med kallbacks.

/F

frabrikshårda
~ men min har fått slaskKretsar (ett måndagsXemplar som sagt(?)] - för den har nog alltid låtit som den gör ~~~ men kan vellan ta en jämförelse framöver

Kallback bastrumma är mycket bättre att bygga 808-artade klangar på än min, vilket gör mig lite avis. : )

LFO på bastrumma med olika pitch på anslagen och mycket decay och harmonics är också fett grymt.

man kan lätt få bastrumma att låta som en duva upselad med subwoofern på max.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-12 09:38

Kallback var hemma hos mig igår, så vi bankade på med våra xbasar samtidigt! (Min flickvän var måttligt road )

Mr. ~blacks maskin distar något grymt. Det var som om han hade gainat upp hela smeten så att utgången distade. Min låter mer 808:a och kallbacks låter typ lerig 909:a med lite öl i?
Kort.
Jag, Papp-Papp-Papp-Papp (allt på noll på bastrumman, eller hade vi full attack?)
lac, FZBUMP-FZBUMP-FZBUMP-FZBUMP (samma inställning)

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-08-12 12:02

Fan vad grymmt, ska spöa mina trummisar och se vad som händer.... antigen blire kallback-sound eller moddad tr-505-sound.... bara å testa..

• Medlem
  • 2005-08-12 18:59

Mmm... törst-modda trummaskiner.

"Hej lilla 505:a, du ser allt bra törstig ut. Vad sägs om en öl?" - *glugglugglugglugg* - *sprrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaakkkkk*

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-12 21:43

Så ska det se ut!

Snacka om lyx! Hoppas du har en stor fet golvmopp i garderbroben oxå

Vackert. den enda som skar i ögonen var behringermixern. : )

Var det en Kallback arm man skådade där?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-12 23:37

Men jag har den lilla mixern som mic preamp enbart! för vocodning och sampling

Japp, det är kallbacks arm.

1
Bevaka tråden