Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

M-Audio OZONE

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allesammans.

Funderar på att hugga midiklaviatur/ext. ljudkort till laptopen.
Har kollat lite på OZONE eftersom den verkar smidig, billig och kombinerar alltihop.
Har ni nåt att säga om den?

En grej jag lurar på är hur jag ska lösa det med microModular som nu går genom ett motu fastlane 2x2 interfejs... kan man köra ozone och fastlane paralellt utan speciella krockar tro? vore ju nice.

Eller ska jag helt enkelt satsa på ett ext. ljudkort istället, midiklavvar finns ju redan några... Tips på kort isåfall?

Hittade en ozone för 1500pix beggad, verkar det vettigt?

mvh
Klas Hermansson
www.konfisK.tk

Det enda jag hört om ozone är i stort sett att den är helt katastrofalt dålig. Aldeles för högt pris på ren skräphårdvara. Hur ljudingången är har jag tyvärr ingen aning om.

"kan man köra ozone och fastlane paralellt utan speciella krockar tro?"

Om du kör mac alternativt pc med två usb-kontrollers (varje kontroller brukar vanligtvis ha två portar) så bör det vara ganska så lugnt.. men man vet aldrig.

okok.

nä, jag ringde m-börsen och kollade lite, och dom var väl inte heller positiva upp över öronen. tipsade istället om lite edirolgrejer - UA25 och om jag verkligen ville
ha alltiettgrejen: pcr-1

lutar åt ua25 nu då. synpunkter?

funderar f.ö. på att köpa k-station som midiklavve då, bara för att jag blev sugen på en liten en. menmen. det får vi se!

/Klas

Kolla in x-station annars.. den har inbyggt ljudkort osv.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-10 08:39

Edirol är bra grejor, vet inget så om deras PCR-1 specifikt, men märket över lag har bra kvalitet och fungerande saker!

volantiz:

tja, x-station vore säkert ballare, men den har jag inte sett begagnad än. tänker
absolut inte köpa nån dyr grej att ha som midikeyboard bara för att jag är sugen
på nåt småttigt Såg en K-station för 2papp och det kändes ev. lagom.

patbos:

ja, det verkar som att det blir edirols ua25 ljudkort då... fast jag hittar det inte på så många ställen.. börsen tar 2300 eller så och nån annan tog 2400, det borde väl gå att hitta billigare återförsäljare än börsen i sverige? vore gött att hitta beggat, men det kanske är för nytt för det? hmm.. nåja.

1
Bevaka tråden