Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gissa synten!

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Endast en analog monosynt använd (även för trummor), spelat in flera spår, lite effekter pålagda delay och reverb, inget annat.

http://davidb.vovoid.com/tggm/music/2005%20slask/infullblom.mp3

Ja det är inte bra men några söta ljud är det iallafall, kan nån gissa vilken synt det är?

Vinnarn får någon form av pris, vet ej vad ännu.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-08 21:05

roland mc202

Fel, den är analog på riktigt!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-08 21:23
Ursprungligen av davidb79:

Öhm, jag förstår inte, på vilket sätt är inte syntdelen i 202:an analog på riktigt?

/F

Fel av mig, läste en sak å tänkte en annan hähä host mc303 host. sorry

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-08 21:29

Fel av mig, läste en sak å tänkte en annan hähä host mc303 host. sorry

Aj, ja dem vill man inte blanda ihop. :kaaaka!:

Nähä, ingen ProOne. Yamaha CS-15 då? Min hade jättesnabba enveloper som funkade bra till trummor...

/F

202:an är väl synnerligen analog.

ProOne var fel det med.

Jag tror detta är jättesvårt att lista ut!

Moog Prodigy och ARP helgalet, likaså CS-15

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-08 21:35

Jag tror detta är jättesvårt att lista ut!

AHA! En ledtråd! Då är det säkert någon modern Schweizisk sak eller något ryskt monster direktimporterat från Estland... Jag vet inget om någondera...

Någon annan får gissa nu...

/F

Den är amerikansk!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-08 21:39

Den är amerikansk!

Jahaja, är det månne OB1-Kenobi som är ute och spökar då...?

(Faen, jag skulle ju inte gissa något mer...)

Äsch, sent ute igen...

Får gissa på en Gnat då...

/F

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-08 21:21

Mmm, knappast en 202:a, den har inget brus väl för virveltrumljudet man hör. Låter väl mer som en ProOne tycker jag?

/F

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-09 10:41
Ursprungligen av Frebrik:

Mmm, knappast en 202:a, den har inget brus väl för virveltrumljudet man hör. Låter väl mer som en ProOne tycker jag?

/F

oops, där gick jag bet fan. jag hade precis precis för mig att man kunde plocka brus från analogue solutions lilla breakoutbox till mc202an men efter lite koll så , ja , hehe ojoj. mindes fel

jag tycker inte det låter CEM-filter riktigt. Kan det vara Moog Prodigy? rätt bettigt filter men inga inställningar så det speciella moogsoundet lystrar igenom. ARP har annars rätt bettigt filter.

OB-1?

Ob-1 är fel, ni kommer säkert bli förvånade när ni får veta vad det är!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-08 21:38

Paia Fatman dåå??

Fatman fel!

Gnat har jag aldrig hört talas om förut, ännu mindre rattat!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-08 21:44

Gnat har jag aldrig hört talas om förut, ännu mindre rattat!

Öhm, oj, lite fel av mig, det är EDP som har gjort den, samma som ligger bakom Wasp. Men de var väl brittiska, dessutom har jag ett vagt minne av att den har en digital oscillator... gonatt för mig tror jag...

/F

• Medlem
  • 2005-08-08 21:46

FR-777?

jgb du är kung!

Då gäller det bara att klura ut priset, jag återkommer om det

• Medlem
  • 2005-08-08 21:52

davidb79: Måste erkänna att jag fuskade. Rotade lite i vad du hade postat här och såg att du hade en låt med 777:a i, efter det så var det faktiskt inte så svårt att gissa... ge priset till någon som förtjänar det bättre!

Är egentligen grymt dålig på att känna igen syntar, orkar sällan lyssna efter de subtila grejer hos dem som skiljer dem åt .

Jag som funderade på att åka till hammarmusik i eskilstuna och köpa nått fint ur den fantastiska mongolådan som pris, får väl göra en ny tävling annars!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-09 10:41
Ursprungligen av jgb:

davidb79: Måste erkänna att jag fuskade. Rotade lite i vad du hade postat här och såg att du hade en låt med 777:a i, efter det så var det faktiskt inte så svårt att gissa... ge priset till någon som förtjänar det bättre!

Är egentligen grymt dålig på att känna igen syntar, orkar sällan lyssna efter de subtila grejer hos dem som skiljer dem åt .

jahaja så roligt var det :rolleyes:

En gång hittade jag en Philip Rees MidiCV box i mongolådan, och fick den för 150 spänn!

1
Bevaka tråden