En manual för Logic har ingen hänsyn till om jag kopplat in ett Motu system med Externt ADAT system till osv i tusentals varianter av detta
Nä, det är sant, men du frågade om någon "...kan förklara detta närmare hur man ställer in inputs" och det har ingenting med den externa utrustningen att göra och bör stå ganska tydligt i manualen. Nu är jag också medveten om att instruktionsböcker till program kan vara minst sagt bristfälliga, men Logicmanualen har gett mig svar på en hel del frågor och uppenbarligen blev du också hjälpt av den.
"Vem i hela friden fatta att man skulle vara datagéni bara för att göra demolåtar?"
Man behöver inte vara ett datorgeni för att göra demolåtar på en dator, men däremot att sätta upp allting så att det lirar klockrent är inte alltid helt enkelt. Med tanke på komplexiteten i vad det är för sorts program och hårdvara kanske det inte heller är så konstigt att det inte alltid är plug n´ play (även om det förvånansvärt nog ofta funkar ganska bra). Mitt tips är att låna/hyra in någon som har stenkoll och låta denna koppla ihop allting och göra en fungerande autoload. Då kan du fokusera på vad du vill göra: Låtar till the Location!