Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EXS24 med egna samplingar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fastnat lite här. Jag kör Logic 7.1 för övrigt.

Tanken är att byggaett eget bibliotek. Har läst manualen men svaret är luddigt och förstår inte riktigt hur dem menar.

Problemet:

1. Jag går in Audio -> EXS Instruments och väljer New Instruments. Sen New Zone.
trycker på den tomma rutan för audio file och hämtar in en aif sampling.
NÄr jag trycker på tgn bordet överst har jag inget ljud.

I manualen står det. "In order to hear your edits, please ensure that the correct instrument is loaded into the EXS 24 instance assigned to the currently track, and is selected in the editor"

Vad exakt menas med detta?

Har provat öppna ett nytt instrument och lagt dit EXS24, men sinusvåg hörs (default). Ska man spara innan eller? Känns bökigt i så fall. Det borde vara så enkelt att bara dra filer till edit och sen lira.

2. Varför finns Audio -> EXS Instrument Editor i huvudmenyn när samma ruta kommer upp och jag trycker på "Edit-knappen" direkt i EXS24 som instrument?

/A

1. Du måste spara ditt nya instrument, och sedan ladda in det i en EXS24 för att höra resultatet.

2. För att Logic är skrivet av tyska ingenjörer som följer sin egna logik när det gäller gränssnitt?

Visste att du skulle svara, skrev det tom men tänkte att det kanske hindra andra..

Men handen på hjärtat vad f*n alltså... Sen då när man ska lägga in nya lager och flera samplingar, är det på samma sätt?

Ja.

Baby hit me one more time...

Att hålla på och göra egna program, eller ens editera redan existerande, är ordentligt dåligt i EXS. Det är t ex först i version 7 som man kan drag n´droppa zoner. Så egentligen tycker jag att EXS24 är rätt kass, men jag använder den ändå. Den är ju trots allt gratis.

1
Bevaka tråden