Frågar för en god väns räkning, han har kass tillgång till internet så jag förmedlar sms-frågor hit
Han har en Nord Modular Key, gamla versionen. På grund av datorproblem har han inte "pulat" nåt direkt med ljuden utan använder de presets som fanns i. Och bara de låter ju strålande!
Tvärt emot vad som verkar vara "tanken" med den använder han den mycket som livesynth och då har frågan kommit fram om "slotsen". Måste kanske inskjuta att han är rätt slö och tyckte jag skulle fråga här innan han läste i manualen.
Man kan ju ladda ner ljud till de fyra "slotsen" men kan man spara dem så att det ligger samma ljud i "slotsen" efter man slagit av synten? Eller måste man gå via datorn för att göra det?
Vi har nyss börjat spela med en sångare/låtskrivare som gör hyfsat dansig indiepop så kompisen lär väl vara tvungen att sätta sig ännu mer in hur den funkar farmöver, men jag gör honom tjänsten att kolla här först
För övrigt består resten av hans "liverigg" av Yamaha SK20 (kommer bytas mot Korg Polysix...) och Korg Microkorg.