Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacWorldPressen

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha så fick man då det sammanslagna numret av MacWorld och MacPressen. Har suttit och bläddrat lite och läst lite, och jag måste säga att så här vid en första anblick ser det riktigt hyfsat ut.
Bra att det är en tjock tidning och att det är läsvärda artiklar som gör tjockleken. Ser redan fram mot nästa nummer, men skall passa på att läsa detta numret lite mer noggrant tills dess.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-06 16:18

Hur är kameratestet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-06 19:27

Mitt första intryck av tidningen efter en halvtimmes genombläddring är att inte så mycket har hänt - det är ingen ny tidning vi ser, snarare en dämpad version av gamla MacWorld med några stänk MacPressen här och där...

Jag tror de måste bli mer varma i kläderna för att hitta en "ny" profil.

[ 06 Juni 2002, 19:27: Meddelandet ändrat av: Clavius ]

• Medlem
  • 2002-06-06 19:39

Klart fulare, tyvärr. Fulare än MacWorld var tidigare, alltså.

Bra att de gjorde tidningen tjockare i alla fall. Jag har länge tyckt att Macworld varit för tunn. Så hoppas att detta inte är en engångsföretelse utan att det blir ca 100 sidor Macworld i fortsättningen också. Blir nog att jag spar tidningen som kvällslektyr till effter helgens härjningar, så ni får vänta med ett utlåtande om tidningens innehåll tills dess.

Jag plöjde tidningen på balkongen i härlig sol och med kall öl, Den kändes inte som gamla MacWorld. Ganska bra tycker jag, lite mer ödmjuket, fyllig, något att läsa för alla. Layouten känns ok, inte lika "hipp" som tidigare, överskådlig och tydlig. Nu är ju smaken som baken, men det känns som en bra mix mellan MacWorld och MacPressen.

Lite oväntat med en helsida HP pavilion annons... eller ?

Det finns ju ett gäng andra tidningar att annonsera i som når en betydligt intressantare målgrupp för dem.

( antagligen så har dom ( HP ) den annonsen i alla tidningar ifrån idg... )

I övrigt tycker jag tidningen var bra.

Själv har jag fått två exemplar av nya MacWorld. En utan plastförpackning och några dagar senare damp en till i MacWorld ner i brevlådan. Den hade plastförpackning och ett meddelande om att jag får förlängd prenumeration om jag prenumererade både på MacWorld och MacPressen.

Tycker den nya MacWorld-MacPressen verkar bra, det är trots allt första nummret och det är lite väl tidigt att döma bort dem nu.

Helt klart en bra början. Gillar den nya MacWorld. Till och med bättre än gamla.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-10 10:48

Utseendet på tidningen tycker jag är bättre. Tidigare skjöt dom långt över egentligen, med tanke på tidningens innehåll och målgrupp. Känns som att dom försökte vara "snyggt magasin", nu har dom gett upp det lite och insett vad dom gör för tidning och anpassat layouten lite bättre. Jag tycker den är klart trevlig. Tänkte inte alls på hur den såg ut, vilket är en bra sak.

1
Bevaka tråden