Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Midikopplingsfråga

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Grabbar och tjejjer, för närvarande ser min lilla set-up ut på detta vis

------------------------------------------
         |                                         |
 -----[In]-[Out]-[Trough]--------------            |
| G2                                   |           |
| |_| |_|  |_||_||_|  |_||_| |_||_||_| |           |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_||_|           |
                                                   |
                                                   |
         -------------------------------------------
    ----|--------------------- 
    |   |                    |
 --[I]-[O]-[T]--      --[I]-[O]-[T]--
| MNM           |    | MD            |
 ---------------      ---------------

Machinedrum är master midiklocka, den går till monomachinen och monomachinen styr i sin tur G2an (som får klocka och note-on, note-off från mnnm då). Ibland kör jag även midi-out ifrån G2an in i MD när jag med svettig överläpp försöker leka autechre :rolleyes:

Hur som helst, i en perfekt värld, skulle jag vilja styra Monomachinen med G2ans tangenter _också_, men hur skulle det gå till egentligen, har har nog fått hjärnstopp eller något.

Finns det någon midirutinerad som kan förklara hur jag skall koppla på bästa sätt? :hmmm:

MVH Spanky

  • Medlem
  • 2005-08-19 12:26

Mergebox som tar midi ut från både MD och G2 och skickar in i MNM.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-08-19 12:31

Skönt att höra att man har haft precis samma problem som spanky, och antagligen jgb också. Rekomenderar också en mergebox av något slag. Själv köpte jag en av Kallback med 2 in och 8 ut och allt synkar perfekt i min egna lilla värld nuförtiden.

Topp! Jag tackar & bockar... Det är något sådant som skall till allså... Jag hade en misstanke om att det skulle kunna gå att trolla med midi-trough eller något...

Nåja, någon som kan rekommendera en bra mergebox? :kaaaka!:

Man kanske skulle kunna få samma effekt om burkarna fick var sin in/out på midiman interfacet och midi-ox? Fast då måste man ifs ha datorn igång och jag skulle helst slippa det...

Tack igen

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-08-19 13:37

Slå till på Rolanden, Spanky...den är smidig att jobba med...

Om Uppsala är närmare än Ängelholm för dig kan jag matcha priset. Jag har också en A880 till salu.

Sweet, jag bor i stockholm, jag skall bara googla lite iom att jag är helt nollad på dylika ting. Men visst är jag intresserad. Skitbra!

Ursprungligen av The Introvert:

Om Uppsala är närmare än Ängelholm för dig kan jag matcha priset. Jag har också en A880 till salu.

Du har möjligtvis inte vägarna förbi huvudstaden snart?

Klart intressant... Lite frågor bara, hur ser den ut på baksidan, vad har den för in-/utgångar?

Är den bråkig om den får en massa mididata samtidigt (midiman kan hänga sig om det händer för mycket)

Några problem att skicka sysex genom den? Skicka wavar till MDn?

Finns det någon PC editor till den?

Frågar jag för mycket?

Har jag druckit för mycket kkaaffffee... .. .. ? Etc

Jag sparkar igång den här tråden igen och frågar om man kan göra ungefär samma med A880 som med M-Audio Thru?

Har haft lite problem med att hitta info om A880 på nätet.

@The Introvert Jag PMar dig, är som sagt antagligen intreserad av din.

MVH Spanky

Tackar och bockar...! :kaaaka!:

Oi! Det är ju precis vad jag behöver. Då är dett bara att hitta en då

1
Bevaka tråden