Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det är en del jobb...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-08-21 14:57

...att ta i sär en Q...

Måste byta ut en av pottarna som har lagt av så jag har beställt ny från Elfa...
Plötsigt fick jag för mig att jag "bara skulle kolla" hur man tar isär synten...men inte kunde jag sluta när jag väl fått loss första skruven så nu har jag Q-delar över hela köksbordet...att man aldrig lär sig...:p
Hoppas Elfa leverar snabbt...:)

Är det samma pottknoppar som på XT? I så fall, hur får man loss knopparna? En av pottarna på min XT sitter nämligen lite lös.

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-08-21 21:01

Ryck för fasen!

Ursprungligen av Mårre:

Ryck för fasen!

Shites pommes frites... det är sant. Fick en ratt i näven precis. Skall se om jag kan få ordning på en vickande ratt nu i helgen. Och nya knoppar hade vart snyggt eftersom originalen ser föjäwla billiga ut.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-08-21 22:05

Om det är en XT som har vanlig färg och inte Nextel så tror jag att det är samma knoppar...
Och det är som Mårre säger, bara att rycka...

Det är den sena modellen, den med koniska rattar. "Locket" på rattarna är löstagbar. När räknar du med att få ihop din Q då? Håll med om att det känns läskigt att hålla på med syntkirurgi?

Lite bildbevis och dokumentation vore int ehelt fel. Förr eller senare åker jag väl på att öppna min med...

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-08-22 08:40

Det kommer bilder av ihopsättningen...räknar med att få ihop den under helgen igen...om Elfa gör sitt denna vecka...
Egentligen så borde jag väl byta alla pottarna men då pratar vi en tusing för nya...

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-08-26 19:17

Sådärja då var det färdigt...men det var lite svettigt där ett tag...
Det tog 1/2 timme att skruva isär den....
Det tog en kvart att löda loss potten och få dit en ny...
Jag slog på den och testade att det fungerade...jodå, allt frid och fröjd...
Det tog 1 1/2 timme att skruva ihop den...det var inte helt lätt kan jag säga...men när jag sedan slog på den var den död!
Mörker...skruva isär igen med hjärtat i halsgropen...tack och lov så var det bara en IC som hade hoppat ur hållaren...tryckte dit den igen och allt fungerade igen...

Det blir inga bilder men jag hittade den här sidan som duger minst lika bra...

1
Bevaka tråden