Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gamla studiobilder?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-08-21 17:18

Kom på att jag hade en bild från kanske den första sk studion jag travade ihop här hemma för typ 4år sen..

Det enda utrustningen jag kan spotta är TR626(lost) DD-3(kvar) jblmix(lost) bär djmix(lost) pc(lost) b&w högt(kvar) skägg(return of!!!) apa(always!!!)

Om jag minns rätt så hade jag en gammal LP-lirade som numera är skrotad.... bokstavligt, har delar av den i min verktygslåda.....

Undrar ifall jag nånsin kommer sluta palla upp med konstiga grejjer.... rappa kalja,,,,,.. hummm.... eller sitta normalt???

Sanity slag direkt!

Diggar dina små leksaksmonitorer uppe på monitorn!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-08-21 17:27

Jepp.... endöskalle mitt imellan dom desutom!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-08-21 18:01

Jag diggar nog mest att du har rappa kalja i din studio, för att döda småtimmarna då man inte är kreativ. (återfinnes under monitorn (med de små söta monitorerna ovanpå))

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-21 21:13

Så här såg min första studiosetup (med MIDI-grejer) ut, c:a år 2000. Den bestod av en Pentium 133 med ett SB16 och ett SB Live!-kort i, en Yamaha DX7, en Roland D-110 och en Monacor-mixer. Lite senare tillkom en MAM MB-33 och en Roland JX-10 som jag aldrig riktigt fick plats med.

XP30 -borta, Polysix -kvar, Solton SM100 -Kvar, CR8000 -väntar på moddning, FS1r -borta. 22" skärm -uppbrunnen. Tangentbord som skymtas -slängt efter en olycka med julmust.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-21 22:12

GlobalMotion: Snygg placering av högtalarna. Eller de var kanske för annan musiklyssning?
CR8000 är cool, liknar KR55 väldigt mycket.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-21 23:12

GB: Haha, ser jag helt galet eller är det arbetsförmedlingens logga på högtalarna?

Edit: Nja, är nog jag som ser fel men loggan är inte helt olik.

Arbetsförnedringen menar du väll

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-08-22 07:39

GM: Hur mkt vägde Polysixen? (det e väl en charkuterivåg som den står på?).

Ncore: både ja och nej. Det är Acoustics logga. Som har ett stort A på samma sätt som Arbetsförnedringen.

Mårre: hehe

1
Bevaka tråden