Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är detta gjort med för syntar?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På följande sida så hittar ni ett riktigt skönt album...nämligen Henrik B - Kryoniks.
Jag fullkomligt älskar den här typen av enkel, drömsk ambient.
Undrar dock hur en del artister får till det. Får inte till sådant med mina softissyntar. Kanske kan bero på min egen ínkompitens men skulle gärna vilja ha hjälp med detta. Kanske kan någon till och med identifiera vad exakt som används i klippen på sidan?

Har oxå några mp3:or med Henrik B. Fråga mig inte var jag har fått tag på dom för jag minns inte. Däremot minns jag att det är någon form av techno typ Millers -> http://www.99musik.com/forum/showthread.php?t=12758. Fråga honom i så fall hur man gör. Men han kanske gör annat oxå?

Dessa technokillar (Lekebusch, Beyer, Krome, Mull mfl) har nog en hel lekpark med diverse utrustning. Men främst jobbar dom med effekter tror jag. Minns att jag läste nånstanns (tror det var MM) att Lekebusch främst gillade sitt mixerbord. Musiken är ju rätt enkel,, hård 4/4 basstrumma och sen nån slinga som loopar monotont. Det är dom små nyanserna och trixandet med filter och effekter som gör musiken.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-22 02:14

altså kryoniks är ett ambient-album släppt på truesoul ...
ska fårga henrik så fort han går in på icq-n ..

peace man!

1
Bevaka tråden