Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vstminimoog - arpeggen - hur synka?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-25 19:29

Sitter med mos i hjärnan och har en liten fråga: vst-minimoogen, är det nån som har ett smidigt vettigt sätt att styra arpeggiatorn så den går i takt med mitt cubaseprojekt? Grejen är att jag inte kan använda midisync-knappen, för projektet går i 150 bpm, utan jag vill ha den i takt fast inte så galet fort som den går då. Den lilla speedratten är ju bara otroligt liten och jobbig, det måste finnas ett bättre sätt?!?

Kanske passar bättre på nån annan avdelning i forumet men..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-25 19:35

Ahhh, nu har det ordnats, never mind.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-25 19:40

Jag såg filmen om Moog igår, blev lite sugen att köpa en ,men 30 papp lite mycke!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-08-25 20:24

VST-minimoogen e inte riktigt så dyr...

  • Oregistrerad
  • 2005-08-26 09:38
Ursprungligen av Mårre:

VST-minimoogen e inte riktigt så dyr...

VST-moogen låter riktigt bra men det är nog inte samma sak som att ratta en riktig med fina rattar och sånt.

\\Gnutten

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-25 20:32

Provade f.ö. stormoogen som vst, jag vet inte om allt sladdkoppleri gjorde sig så bra på skärmen.. men minin är ok, och satans mycket billigare och lättare att lägga vantarna på än den riktiga. Alltså bildligt, det är förstås mycket lättare att lägga vantar (och andra saker) på föremål som har en fysisk form.

Går det att koppla hörlursutgången till external in på vst'n för att få fram de där riktigt sköna leadarna?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-25 20:59

Hmm, bra fråga, den ska väl vara en "exakt" kopia vad gäller alla kopplingsmöjligheter, så då borde det väl funka. Testade aldrig själv dock, så jag vågar inte lova något.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-08-26 14:41
Ursprungligen av Volantiz:

Går det att koppla hörlursutgången till external in på vst'n för att få fram de där riktigt sköna leadarna?

Jupp, det går det. Funkar tydligen rätt bra också. Väldigt Jan Hammer.

Helix: använde du minimoogen som effekt?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-25 21:09

Ja kanske skulle vara nått( Vsti)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-26 14:19

Volantiz: På arturias går det ja.. Testade nyss att styra cutoffen med mikrofonen, det lät rätt ballt.. Den har en hel del modulationsmöjligheter som inte fanns på originalet..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-26 17:44

Yeeepp

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2005-08-27 00:57
Citat:

Jag såg filmen om Moog igår

Villken kanal och när?

clase: Coolt!

mec: den finns att tjacka hos http://badlands.se/

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2005-08-27 01:01

:kaaaka!: Tack!!

  • Oregistrerad
  • 2005-08-27 15:08

På dvd

1
Bevaka tråden