Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Focusrite Saffire ?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-08-29 16:05

Någon som testat ?
Har den kommit än ?

Har kommit,
har provkört och det verkar funka fint så långt vi har testat.

  • Medlem
  • 2005-08-29 16:20

Verkar recenseras i septembernumret av Sound on Sound, finns i din välsorterade tidningsaffär.

  • Medlem
  • 2005-08-30 10:58

Ok, fixar väl en e-sub då, eftersom SoS är tokdyr här i Sverige.

  • Medlem
  • 2005-08-30 11:19

SoS är inte billig här heller... 100+ kr kostar den har jag för mig.

  • Medlem
  • 2005-08-30 16:35

Vet inte vart "här" är men i England så kostar den 4.95 eller något liknande.
Vilket typ är 65:-
Iaf när jag köpte den på Heathrow.

Sist jag köpte den i Sverige så kostade den över 100:-

  • Medlem
  • 2005-08-30 16:37

"Här" är för min del Göteborg.

Som ligger i Danmark

  • Medlem
  • 2005-08-30 18:40

Bionik

  • Medlem
  • 2005-09-13 17:55

Är det nån som provat denna än?.. är grymt sugen på den, men den är ju lite dyr (6000), så jag vill veta om det är värt att lägga 2500 kr mer än t.ex. en firebox?..

finns det nån som kanske kan spela in nåttsångaktigt via den inbyggda preampen, så man kan se hur ljudet blir?


//WNR

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-09-13 18:10

Jag är också inne på en sådan då den verkar passa mig mer än MBox 2. Jag tänker nog köpa från US om ingen kan matcha den här i närheten. 399USD hos jrrshop är faktiskt riktigt bra pris.

  • Medlem
  • 2005-09-14 23:07

nu har jag fixat så jag kansek kan få Saffire lite billigare, men frågan är om den är bättre än dom andra lite billigare korten, eller om man ska samla ihop lite mer pengar och köpa nått lite värre

såg att Motu 828 MkII ligger ganska så bra i pris(begagnad) någon som kan rekomendera
den? har den bra preamp?

om ni har provat den, kan ni väl skriva lite om den? (en liten kort recension kanske)

Bumpelibump!

Är det någon som kan recensera det här kortet? Jag ska köpa nytt kort i dagarna (den här veckan) och behöver lite opartisk info om det (och gärna andra, liknande produkter). Tycker själv att det verkar intressant på specarna, men det gjorde mitt ESI Quatafire också, men det begick självmord och gick inte att återuppliva.

bump
Zebrakompis...

jag kör med M-audios FW410, men är faktiskt sugen på denna Focusrite eftersom den har balanserade utgångar...
det viktigaste för mig är ändå drivrutinen, den MÅSTE vara stenhård o inte krångla, om den gör det går det fett bort med skräpet...
men sån e jag bara...

Ursprungligen av eskimo:

ska kolla upp den lite närmare...
hur e drivern till den ? stabil ?

p.s. hade inte skadat med en länk till burken ifråga i din recension

Ursprungligen av eskimo:

kollade just upp den...
den verkar inte ha det som jag vill åt, dvs möjlighet till 5.1 surround...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-18 08:21

Multipla utgångar: Upp till 5 unika stereomonitormixar samtidigt, eller mixa i upp till 7.1 surround, räcker inte det lito ?

Bulk

Ursprungligen av 12moons:

kollade just upp den...
den verkar inte ha det som jag vill åt, dvs möjlighet till 5.1 surround...

Ursprungligen av Mangoo:

Multipla utgångar: Upp till 5 unika stereomonitormixar samtidigt, eller mixa i upp till 7.1 surround, räcker inte det lito ?

Bulk

vill ju ha en volymkontroll som funkar i 5.1 också, vad jag fattade av tech spec så på Fireboxen så har den inte riktigt det... man kan tydligen välja volym på vilket stereopar man vill, men jag vill ju inte stereo, jag vill ju 5.1...

Tack för recensionen av Eldlådan, Eskimo! Frågan är bara om den inte riskerar att smälta din Igloo..

Är det verkligen ingen här som har ett Saffire och kan uttala sig om det?

Mangoo: tror han snackar om fireboxen...

Ingen som vet något mer om Saffiren? Drivisar? Stabilitet? Ljud?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-18 09:27

okok trodde denna diskussion handlade om Focusrite Saffire

Ursprungligen av Mangoo:

okok trodde denna diskussion handlade om Focusrite Saffire

lol
har du varit ute o snurrat på blå måne stationen nu igen ?

är faktiskt sugen på att byta ut min M-audio 410 om det är så att Saffire är riktigt bra grejer...

Jag ska gå och hämta mitt idag...skriver en recension om några dagar, när kortet och jag bekantat oss med varandra...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-05 13:00

blir det nån recension

Funderar på å byta från mitt lexicon till ett saffire.

Hade gärna läst lite synpunkter på drivarna framför allt. Stabilt?

Vi på JAM har i höst sålt över 100 st Saffire och Saffire LE och det har varit procentuellt sett väldigt lite problem,
även jämfört med andra "seriösa" kort som t ex Motu och Apogee.

Förmodligen minst problem av alla ljudkort vi sålt.

Ett impulsköp är nära förestående känner jag... Får en lite jobbig beslutsångest bara, skulle gärna haft dom extra ingångarna på LE, men vill ogärna ge upp DSP'n och hårdvarukontrollerna...

Jag har alltid varit dålig på att tänka igenom saker och ting, så nu står det en/ett Saffire här... Verkar funka bra, ska bara begripa mej kontrollmjukvaran. Rätt hemlig måste jag säga...

Bevaka tråden