hur mycket låter den egentligen?
Nuvarande PB 12" (Rev D) är nog inget att rekommendera om man störs av fläktljud. På min(1,5 Ghz, 512 MB, 100 GB 5400 rpm hd) är fläkten ständigt på vid ca 3600 rpm - då hörs dock bara ett svagt sus. Men när fläkten då & då når 6000 rpm blir det mer utav ett vinande och det är ganska tröttsamt i längden. Vid ett tillfälle har den varit upp vid 8000 rpm och då hörs det rätt rejält. Antar att jag är bortskämd efter 4 år med den knäpptysta och n å g o t svalare PB G3 (500 Mhz). PB 12" är liten och mycket portabel med schysst batteritid på 4,5 timmar, men det är trångt i den och speciellt på sommaren blir det hett. Gör man sen å andra sidan pumpande kompressortechno är man möjligen inte så störd av fläktsurr?
Reason 3 funkar prima! Fick lite konstiga "hopp" i ljudet med 3.0 men 3.0.4 funkar precis så oklanderligt som Reason brukar göra. Jag har sällan mer än 20-30% cpu-belastning, men sen så är jag ju också minimalist i själ & hjärta...
Sambons PB 12" (Rev C) är däremot tyst och beskedlig, men hon har inga 8 timmars sessions vid sin heller! (elpiano + midi = cpu-snällt)
/avart
(som väntar otåligt på den 20 september och PB 17"`s nästa utförande)