Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna CD-R utan märkbara avbrott?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en konsert som ska brännas på CD-R.

Det är flera spår och vad jag vill är att cdn ska kunna växla från spår 01 till spår 02 utan att det hörs ett märkbart klick emellan.

Jag kör mac med programmet Toast 6.0.5

Behöver bränna snarast hoppas ni kan svaret my friends...

/A

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-01 03:06

det är väl bara att se till så att det inte är någon paus mellan spåren? brukar finnas inställning för sånt. och se till att bränna disc-at-once, inte track-at-once.

alternativt om det är en lång fil du vill hacka upp i spår så har iaf nero vet jag, en sån grej där man själv väljer vart klippen ska ligga. samma där, med paus och så.

Precis som 655321 säger så ska du stänga av eller sätta gap (paus mellan spåren) till 0 och se till att bränna med disc-at-once.

Hittade det här: http://www.roxio.com/en/support/cdrmac/taodaomac2.html
Är iofs skrivet till Toast 4, men principen är densamma.

Alternativt går det att ha hela konserten som en stor fil och sedan använda en cue-fil med referenspunkter vart spåren börjar och slutar. Men du bör klara dig bra med alternativet ovan.

Alla brännare klarar dock inte sömlösa övergångar, utan fixar in ett litet men fult klick mellan spåren.

Katzenjammer, tack för länken, det funka. Bara att ta bort pauserna, skitlätt (när man kan det)

1
Bevaka tråden