Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yamaha PLG150-AP, midifiler

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har köpt pianopluginkortet utan att veta att det behövdes föras över inställningar via midi för att installera alla effekter och så på ljuden. Jag har ingen fungerande CD-läsare.. så jag undrar om någon händelsevis har det kortet och de två midifilerna i fråga?

btw, Yamaha är sega på respons.. :rolleyes:

Det ska man väl inte behöva? Vilken synth har du satt det i?
Det är dock mycket möjligt att du behöver senda pf:s output till synthens effekt enhet.

Ursprungligen av GlobalMotion:

Det ska man väl inte behöva? Vilken synth har du satt det i?
Det är dock mycket möjligt att du behöver senda pf:s output till synthens effekt enhet.

pf´s output? funkar det inte med min? jag är lite nödig :rolleyes:

sitter i en s30. funkar fint att köra det genom synthens effektenheter men kortet har egna så att de andra blir kan bli lediga vid multitimbralläge. sen vet jag inte om det blir så stor skillnad när man bara kör solopiano men det vore fint att ha allt set-up så att säga, när man ändå har skaffat kortet

Bionik: Nej inte den pf
Denna pf:

vikarie: Finns det inte på Yamahas hemsida då? Men annars är det väl inte så jättekrångligt att ställa in själv?

Nä, inget på nån hemsida. Det är väl nån specialsysex man ska mata den med.. för insertioneffekterna är alla avstängda i nuläget och går inte att slå på.

PLG150-AP är det, btw, . provade PLG150-PF och konstaterade att den hade samma samplingar som min jättegamla pianomodul...

Edit: Hittade mig en CD-läsare till slut, och det funkar. Måste passa på och tipsa om kortet, det låter finfint!

1
Bevaka tråden