Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skulle köpt om inte...

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Claes gav mig en idé om ett ämne jag inte tror att vi behandlat innan här. För några år sedan skulle jag köpt mig en MXR Drumcomputer. Den kostade 1500:- och jag vet inte om det var ett överpris, men den är ju lite vintage... Men då pajade avgassystemet på bilen så jag fick köpa ett sådant istället. Det bidde ingen Drumcomputer. Vad har ni råkat ut för hemskheter som omkullkastat ett inköp av något kul?

• Medlem
  • 2005-09-04 22:50

Skulle börjat bygga på en båt men en bekant körde sönder motorn på min bil och var lite kort om cash.

Surt? Japp!

/Mein

• Medlem
  • 2005-09-05 01:08

Byte av bostad och därmed byte av hyra från 1100:- till 5200:-/månaden hindrar mig från att någonsin köpa något mer i framtiden.

En precis pröjsad resa till sydafrika som inte gick att avboka hindrade mig från att tjacka en 2600 i finemang skick som jag skulle ha fått för en ganska så snäll prislapp.. får fortfarande migrän när jag tänker på saken.

Sydafrikaresan har du bara som minne, 2600:an hade du haft för evigt. Kan bara beglaga det inträffade och tycka synd om dig.

Hm, har lite såna händelser på lager även jag...Vet inte om man vågar berätta. Men så som mitt liv ser ut nu, så har man inga pengar direkt över till något hehe...Ensamstående ungkarl i storstan (höga hyror!). Letar efter billigare boende nu, då hoppas jag få lite pengar undanstoppade.

Annars i korthet var det väl såhär. Sålde så mycket jag kunde av studion, köpte sportbil vrooom vrooom. Som bara strulade=adjöss pengar. Och som blev påkörd/olycka =adjöss pengar=)

"Vad har ni råkat ut för hemskheter som omkullkastat ett inköp av något kul?"

Mat, hyra, bensin m.m. m.m.

Något kul kan jag alltid köpa men skulle kunna köpa fler kul saker om jag slapp ovanstående utgifter.

• Oregistrerad
  • 2005-09-05 15:25

skulle ha köpt laptop, monitorer, ljudkort, ableton live-licens ... om jag inte handlat så mycket skivor de senaste åran ..

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-09-05 15:38

Jag hade haft en Wave nu om jag hade haft de pengar jag går och väntar på från en företagsförsäljning...suck...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-09-05 16:12

Jag hade haft en nittonrumsvilla i Spanien, en Ferarri, en Porsche, swimmingpool,... och en vansinnigt übertilltagen studio... om jag varit född med ett mer adligt namn och haft lite mer tur i musikens underbara värld...

Kan ingen starta tråden: Skulle inte köpt om.... ?

Jag skulle nog inte köpt nånting även om pengarna fanns till det.

• Oregistrerad
  • 2005-09-05 18:06

Usch...jag har ju förträngt det hemska. För några år sedan var jag ruggigt sugen på en Yamaha CS20m som jag fann på annons. Den ska jag ha tänkte jag och eftersom CSN-pengarna bara var runt hörnet var det ju bara att slå till. Jag bestämde köp med killen och skulle sätta in pengarna samma dag som jag skulle få mina pengar. Men då valde CSN att slarva bort mina papper och kunde inte garantera dm förrän efter ytterligare 3 veckor. Jag berättade hur det låg till för säljaren som bara kunde beklaga och synthen fick ju gå vidare till en annan lycklig köpare..... *buhuuu!*

Kräv CSN på ersättning! Fast det är väl lättare att bli av med AIDS än det.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-09-05 21:03

Om mitt dåvarande jobb som utnyttjade mig som slav/vik hade fått sitt arsle ur vagnen och sagt att jag skulle få jobba kvar tidigare än när det var sista dan hade jag köpt en ms-10 samtidigtr som jag köpte min joxiga cs1x som jag endast hade råd med då.... ÅX

• Medlem
  • 2005-09-05 21:14

...jag haft en så liten lägenhet.. och en flickvän som AVSKYR kablar

Skulle köpt en PPG Wave 2.3, eller rättare sagt, hade högsta budet på den (och det var inte så värst mycket pengar heller) och vi skulle i princip bara komma överens hur jag skulle hämta den. Då ringde han och sade att han var ledsen men ena snubben i Ace of Base hade ringt och sagt "jag bjuder fyra gånger ditt högsta bud".

Det värsta är att jag kan inte riktigt vara arg på honom heller.

1
Bevaka tråden