Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stigande priser..

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ni sett hur priserna på vendolin stiger och stiger och stiger..

Eller är det bara jag som ser i villa?

Jag ser en MonoPoly för 6900kr.

Min gick efter lång tid och relativt många spekulanter för 5500.. och utan någon som helst skavank.

Roland R8mk2 för 3000..................................................................

Snyft.. jag kommer aldrig ha råd med en Mp igen..

//A.W

• Medlem
  • 2005-09-07 12:59

Det annonserade priset behöver ju inte alls överenstämma med det säljande priset.

Men jag håller med! Såg en Korg Karma för 10000:- för någon dag sedan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 13:01

Och helt plötsligt är det någon som vräker bort en MS-10 för 2000:- eller något annat. Och då blir alla säljare vansinniga. Osv.

Det går väl upp och ner hela tiden..?

Det har väl vart stiltje rätt länge och jag tror inte att stigande försäljningspriser speglar verkligheten. Kan det vara så att säljarna försöker brya dödläget genom att höja priserna? En Mono/Poly är en trevlig och eftertraktad synt så det är inte förvånande att den stiger lite i värde. Sedan kan det kanske vara så att bland alla slätstrukna bäst-i-världen-på-allt-syntar som tillverkats under senare år har några favoriter utkristalliserat sig och att dessa faktiskt är rätt eftertraktade. Karman kan vara ett sånt exempel, men vad vet jag? Jag har snarare sett exempel på hur priserna på moderna "kultsyntar" rasat i botten. Min Waldorf Q rack var inte mycket dyrare än en micro-Q.

Jo, jag hoppas att är som du säger zthee, att det går upp och ned. Jag tänkte inte heller på att dessa nya kultsynthar rasat. Men det är ju sant.

Men det känns nästan alltid som att synthen man vill ha har gått upp..

(Usch vad jag klagar..)

Mvh Axel W

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-23 12:48

__--

Jag fattar inte vilken värld somliga lever i...En polysix för 13.500:- :eek: :hmmm:

http://www.annonsdirekt.se/asp/soegning/detail2.asp?annonceid=3588779

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-23 12:51

Woha!

Det lär han ju nästan få ut

Skickade ett mail till honom.. Var lite fräck, jag postar svaret vid intresse!

Klart vi är intresserade!

/Ricard

Det är ju en väldigt mycket mindre omsättning på syntar nuförtiden sedan Vendolin försvann, eller? Jag har iaf fått den uppfattningen. Och då brukar väl priserna hållas uppe. Sen tycker jag också att man ser samma gamla annonser postas om och om igen.

Vendolin finns väl kvar även om siten är i det närmaste oanvändbar?

1
Bevaka tråden