Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Imac:en sned...:(

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2002-10-11 09:46

Min alldeles sprillans nya Imac, 15", 800mhz med superdrive...fick den i förra torsdagen och packade upp den först igår och började installera...
Döm om min förvåning när jag börjar greja i Photoshop och upptäcker att allt lutar!! Den är helt sned!
Döm ännu mer om min förvåning när jag mäter skillnaden på skärmens högra och vänstra sida och det diffar mer än 5 mm!!
Dessutom kan jag inte sätta i kontakten till telefonjacket för piggarna sitter för tätt!?! Den får helt enkelt inte plats i ett vanligt uttag såvida jag inte sprätter bort plasthöljet!
På måndag får DHL hämta den...jag som tänkt ha riktigt roligt får nöja mig med min gamla iMac ett tag till ser det ut som.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-11 09:52

Har aldrig hört talas om dylika trubbel. Tråkigt

Låter väldigt udda, är det skärmen eller "skärmytan" som är sned?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2002-10-11 10:28

Du är inte helt ensam om felet... Det är ett känt problem för Apple-tekniker, det går att justera.

Jag har för mig att det sitter justeringsskruvar i länkarmkonstruktionen. Borde vara rätt enkelt att justera så skärmen står spikrakt.

/M

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-11 10:35

Då är det bara telefonkontakten kvar.
Kommer ihåg min far som applicerade våld på telefonsladden och helt sonika körde den rakt in i ethernetuttaget på iMacen och på något sätt fick fast den, senare ringde mor och sa att modemet inte ville koppla upp sig.

Jag tor Therese menar andra delen av telefonsladden, alltså själva stickproppen som ska in i telejacket på väggen. Jag har också upplevt att stiften sitter lite snett, varför det inte är helt enkelt att trycka in den i jacket. Man får helt enkelt bända lite på stifen tills det med lite kraft går att trycka in den i väggen.

/M

Telepluggen är det bara att "bända till" med en tång

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-11 10:42
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Linus:
Då är det bara telefonkontakten kvar.
Kommer ihåg min far som applicerade våld på telefonsladden och helt sonika körde den rakt in i ethernetuttaget på iMacen och på något sätt fick fast den, senare ringde mor och sa att modemet inte ville koppla upp sig.

Ha, går det inte med våld så går det med mera våld

Hade en kollega som lyckades trycka in en extra diskett i en LC 475 när det redan satt en i. Fantastisk bedrift. Han fick själv gå till serviceverkstaden för att mecka ut disketterna till allmän muntration hos teknikerna

• Oregistrerad
  • 2002-10-11 10:47

Som Cube skriver så är det till att justera i armen.. Det är inget vanligt fel vad jag vet dock. Ingen iMac vi har köpt har haft de problemen!

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2002-10-11 12:13

Cube: det låter ju skönt att höra...hoppas det går fort att få den tillbaks också, för jag hade ju räknat med att komma igång och greja med den!
Däremot tror jag inte att jag ger mig på att justera den själv...det sitter liksom i den delen som går in i skärmen, för armen för övrigt verkar rak...eller möjligtvis "skruvad" lite i sidled, om nån förstår vad jag menar.

Martin: sant, jag menar stickkontakten!

Egentligen hade jag tänkt att jag kanske kan leva med sned skärm, lite charmigt kanske? Men när jag skulle plugga i kontakten och den inte heller passade höll jag på att få ett epileptiskt anfall och bestämde mig för att nu får det ordnas. Sen tycker jag det är lite dåligt med tanke på att jag har 3 andra kontakter som sitter i varann huller om buller utan problem.
Mitt humör blev inte heller bättre av att jag hittat en annan kontakt att sätta i och att den inte kopplade upp på internet heller...fast det får jag lösa senare.

(oj...uppsats!
)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-13 13:50

Bra att veta hur man gör ifall fler råkar ut för samma problem....

...så tråden bör ligga under "iMac"-forumet istället!

1
Bevaka tråden