Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommentarer ang TB-303

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

(Vill först & främst be om ursäkt för subjectknyckningen men synthetic skrev vad jag tänkte)

Grabbar och töser, vad tycker ni, skall man, som en acid-periodare och falköpingskille (som _alltid_ får ett brett leende på läpparna så fort man hör antydan till svinsvans), köpa sig en 303a om man har råd? Är det rimligt att köpa en häck från tidigt 80-tal (utan MIDI:eek: ) när man just (tack och lov) har sagt tack och "adieu" till allt analogt i sin lilla studio. Lever jag i det förflutna och kommer att ledsna efter ett litet tag (iom att jag är helt likgiltig inför Rebirth och all annan emulator) eller skall jag försöka hitta min egen knorr istället med den hårdvara jag har? Kort sagt, lever skiten upp till hypen?

Ska du göra acid då? Nåt annat kan man ju inte ha den till. Iallafall inget som motiverar tio tusen hål i plånboken.

Ja, det vette fasen egentligen vad jag skall göra för typ av musik egentligen, det enda jag kräver av den är att en skall få mig att grina som en galen professor när jag smeker den med ena handen och slår med den andra.... (som med kärringen )

Jag har egentligen en vag misstanke om att min monomachine skulle kunna vara rätt bra/rolig här men den lilla vinögda lilla jäveln vägrar att KNORRA dammit...

"SKVIIK SÅM EN GVIIS!!!" :hmmm:

nope xoxbox
- men man får tyvärr bygga dem själv då du får den i en påse full med "grus" (komponenter och delar)

Hehe, har du provat Audiorealism Bass Line + en midikontroller?

Grabbar, grabbar... (Señores Kallbäck y Zeblar)
Nja, löda är inte att tänka på tyvärr och mitt mål är just att slippa starta min (**¤#¤#"!!!) dator när jag vill irritera flickvännen. Dessutom gillar jag verkligen _synthar_, inte "synthljud".

(Oui, jag har provat bassline, låter fin-fint, men jag finner ingen glädje i den, det jag köper handlar till 1/10 del om rationella beslut och resten om pojkdrömmar, _inga_ av mina pojkdrömmar handlade om att köpa mjukvara)

Jaja, då är det knorr du vill ha Får du väll betala oxå... Själv nöjer jag mig som sagt med Bass Line + framtida kontroller tror jag. Andra liknande kloner låter inte lika dant, fast bra oxå på sitt sätt (bassstation tex). Har föresten hört att Korg Propechy (stavning) skall gå att få att låta som en 303:a.

• Medlem
  • International user
  • 2005-09-10 01:47

sponky:
frågan kanske skulle vara: varför vill du ha en?
sammlar objekt / musik

den är grymm och legendarisk, men det finns så många där ute.
Hade nog alldrig fixat min om det inte var ett kap. däremot äR jag övertygad om att man kann göra allt OCH acid med den. den saken är klar! hiphop bass kann den helt klart vara, och note sliden kan man få fet funk av!

jag säger: vill du ha den för musiken, kör med emulator tills du hittar kapet
vill du sammla och vara kult + lika kool som 18db, kallback, daniel303 och så småning om reSet.... läg lapparna på disken!

• Medlem
  • 2005-09-10 01:49

köp den bara, ge ditt kungarike om det skulle behövas. när den tar i dig blir du aldrig fri...

som musikbörsen skulle uttryckt det: KÖÖÖÖÖÖÖP!

om du tröttnar så köper nån här den garanterat...

• Medlem
  • 2005-09-10 05:14

Köp. Det är "bara" pengar.. När du tröttnar så får du förmodligen tillbaks samma pengar (lite beroende på hur 303-kursen ser ut)

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-09-10 06:45

Hardfloor will survive.

• Medlem
  • 2005-09-10 06:53

spanky: Nog kan Monomaskinen knorra alltid. Slängde ihop lite digitalacid för något år sedan. Kolla mer här: http://www.99musik.com/forum/showthread.php?t=4077

Snabbt ihopslängt så ta det för vad det är. Å andra sidan vem är jag att säga "nej du skall inte köpa 303:a!"? Med två stycken själv... Håller med 18db till 100%.

Aaah, det lät la gött det där Tack för tipset också.
Aja, någon gång skall jag väl ha en men det kanske inte är just nu... Tack och bock...

1
Bevaka tråden