Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ddrum och andra moduler?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som använt ddrum pads till annan modul än ddrums egna?

Triggen är ju xlr-tele så det borde teoretiskt bara vara att koppla in i sin D4 (till exempel) eller?

Någon som vet?

Jag har ett par gamla ddrum2-pads som jag använder med en D4. Funkar finfint. Däremot vet jag inte hur det funkar med de positionskänsliga padsen, men jag kan tänka mig att Clavia är så fiffiga att det funkar ändå.

• Oregistrerad
  • 2005-09-11 21:33

Japp. Det är bara att plugga in i vilken triggerenhet som helst. En D4 fungerar utmärkt ihop med ddrumpads.

Toppen.

Blir en fin scenrigg med det bandet jag kollade för....tre clavia-syntar och två clavia pads (den äldre sortens)! Bland en massa annat smått också....såna där gitarrer ni vet...

• Medlem
  • International user
  • 2005-09-11 22:57

Låter som att det här bandet behöver en kompetent backline-tekniker

Eller varför inte en FOH ?

L

Ursprungligen av waveterm:

Låter som att det här bandet behöver en kompetent backline-tekniker

Eller varför inte en FOH ?

L

Hehe.....eller flera stycken

Nalle erbjöd sig att åka med oss med sitt dyra digitalbord om vi skulle göra storturne :), men vem fasen orkar med hans tjat om "inga grönsaker" länge...

Vi ska se om vi får ihop alla grejor och all musik ordentligt i slutet av september. Blir spännande.

• Medlem
  • International user
  • 2005-09-11 23:15

Vilka priser brukar ddrums pads ligga på? Inte för att octapaden är särskilt dålig, vill bara slå på något lite mjukare så man inte får en blåsa efter 30 minuters intensivt spelande. Jag har arbetat hårt på att inte få valkar i händerna (läs: aldrig gjort ett hederligt dagsverke i hela mitt liv) och tänker inte börja med sådana fasoner heller.

EDIT: Ooops! Såg att jag var inloggad som suss, men det är egentligen hennes late pojkvän Clase som skriver... :rolleyes:

Har för mig att jag betalade 2500kr för 5 pads + gediget stativ för ett par år sedan. De är inte så värst mjuka, men inte lika handledsdödande som vissa gummipads. Är man lite händig bygger man själv, det finns gott om ritningar på nätet. Blir förmodligen inte så värst mycket billigare om man använder övningspads (2-300kr styck, plus piezomickar, kablar och jobb).

Men priserna har kanske sjunkit nu med alla budgetdigitaltrummor som dykt upp?

1
Bevaka tråden