Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CME UF,Korg Kontrol,Edirol PCR-M, Novation Remote?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-12 22:11

Vilken keyboardkontroller skulle ni välja och varför?

:eek:

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-09-12 22:16

Edirol. Bäst av ovan nämnda tycker jag. Klaviaturen avgör.

Det beror i stort sett helt på vad man är ute efter. Vilka mjukvaror ska du ha det till osv? Hur viktigt är kvalitet vs. kvantitet på olika detaljer osv?

Själv så skulle jag antagligen ha valt CME's 88-tangenters.. eller korg kontrol49. CME'n pga tangenterna och korgen pga de övriga kontrollerna och displayerna.

Novation Remote har jag prövat och den gillade jag mycket. Sköna knobbs, en lyxig display som visar allt du vrider på, ganska sköna faders och nice klaviatur. Lite dyr bara

Ursprungligen av zeblar:

Novation Remote har jag prövat och den gillade jag mycket. Sköna knobbs, en lyxig display som visar allt du vrider på, ganska sköna faders och nice klaviatur. Lite dyr bara

De kommer med nya billigare controllers,
bl a den här http://www.novationmusic.com/news.asp?id=67

• Oregistrerad
  • 2005-09-12 22:24

Edirol här med!

kvaliten och känslan!

korg microkontrol pga tangenterna

Har redan gjort det valet...
Det bidde en CME UF8, just för att jag ville ha ett "piano".

Funderar själv på en CMF 8...
Hur är dom o ha ut o gigga med?
Styra racksyntar typ...

• Medlem
  • 2005-09-13 12:12

microKONTROL köpte jag, den är överbra enligt mig. helt programmerbar, 16 anslagskänsliga pads, 8 sliders och 8 endless knobs + x-y joystick. alla rattar/sliders känns väldigt gedigna och finishen i putsad aluminium + det lilla formatet passade mig perfekt. den enda invändningen man kan ha är storleken på klaviaturet men vill man ha större kan man köpa KONTROL49 med fullstora tangenter. dock är ju lite utav grejen med en kontroller att den ska vara liten och smidig att plocka med live osv och då kan jag bara höja micro:n till skyarna.

• Medlem
  • 2005-09-13 19:45

Någon som har en CME 5, 6 eller 7?

Hur är det med kvaliteten och fungerar de stabilt?

Är det någon som vet om Korg kommer med Kontrol 61 med 61 tangenter?

• Oregistrerad
  • 2005-09-24 07:22
Ursprungligen av tolle:

Någon som har en CME 5, 6 eller 7?

Hur är det med kvaliteten och fungerar de stabilt?

Är det någon som vet om Korg kommer med Kontrol 61 med 61 tangenter?

Jag har en SPRILLANS ny CME UF6 i kartong.
Klart bäst av ovan nämnad!

Har haft Edirol´s värsting för 6.000 kr och den är ju ett skämt i jämförelse med CME.
CME´s tangenter och expanssionsmöjligheter gör den till överlägsen i jämförelse.
Den säljs som smör... borde kostat det dubbla

Säljer min för 2.100 kr

• Medlem
  • 2005-09-13 20:32

den borde heta fullKONTROL...

• Medlem
  • 2005-09-14 20:19

Vilken av dessa kontrollerkeyboards har tangenter som liknar känslan av en dyrare synth typ Yamaha Motif eller Korg Triton?

Min musikaffär har bara Novation Remote hemma som man kan testa, den var helt ok men lite dyr i mitt tycke.

Därför har jag skrivit denna tråd för att få en uppfattning av vilken som kan passa mig.

Helst en klaviatur som känns som Korg Triton eller Yamaha Motif, är det någon av dessa kontrollerkeyboards som kommer nära?

:eek:

Köpte en Edirol PCR.30 för lite mer än två år sen, har inte spelat mycket på den..
Verkligen inte hamrat, trots det har två tangenter lagt av. Eftersom det är den lilla
modellen, blir man ju konstant deprimerad.

Vet inte om det är ett måndagsex eller vad det är frågan om.
Tråkigt med trasiga saker, stör kreativiviteten.

Fler som har samma problem???

1
Bevaka tråden