Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TimewARP2600

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-16 06:36

Way Out Ware har gjort sig lite av ett namn med sin TimewARP2600, en mjukvaru emulering av klassiska ARP2600 som dessutom är "endorsed by" Alan R. Pearlman själv.

Nu har Way Out Ware släppt bl.a. VSTi och Standalone versioner av produkten för både OSX och Windows.
Windows demot är i stort sett fullt funktionsduglig bortsett från mindre detaljer (dock inget irriterande brus var 15:e sekund!). Laddar du hem demot så får du använda WOW TimewARP2600 i 15 dagar var efter du måste köpa det.

Priset är för närvarande satt till $249 och då får du inte en utan två licencer

Mer info och download länk till Try/Buy finns på Way Out Ware's hemsida

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-16 08:26

Ah, det där kommer laddas ner när jag kommer hem. Den ser rätt najs ut iaf

• Medlem
  • 2005-09-16 16:36

Den låter helt underbart IMHO, filtren är det bästa jag hört i mjukvaruväg.

CPU-ätare deluxe och lite jobbig/konstig patch-browsing. Visst, den låter väl bra. Men inte till i jämförelse vad den käkar i cpu och hur ostabil den verkar (hänger/låser sig stundtals).

• Medlem
  • 2005-09-16 17:15

Jag hade inget problem överhuvudtaget med instabilitet (kör win/vsti) däremot tuggar den ganska bra på processorn (Monofonisk tog den väl runt 20-25% av min P4 2.8 Ghz)

Dock håller jag ej med om att den inte skulle låta bra i jämförelse till resurserna den tar för enligt min mening låter den miltals bättre än t.ex. arturias softsynthar och då tänker jag framförallt på filtret som är i en klass för sig själv. Och arturias produkter är inte heller så snälla på CPU'n trots allt.

Men tänk en flerrösterspatch, 75-90%, det är inte acceptabelt. I alla fall inte användbart för mig. Jag vill inte behöva spela med en röst alternativt rendera/bounca konstant för att kunna arbeta med en låt som helhet.

Jag säger inte att den låter dåligt. Den låter jättebra. Men den ska vara användningsbar i slutändan.

• Medlem
  • 2005-09-16 17:41
  • Medlem
  • 2005-09-16 18:35

Tänk om de satte denna i en hårdvaru box a'la creamware minimax och sålde till förmånligt pris. Det skulle vara nice och då skulle man slippa prestanda problemen på datorn.

• Oregistrerad
  • 2005-09-17 12:06
Ursprungligen av eXode:

Tänk om de satte denna i en hårdvaru box a'la creamware minimax och sålde till förmånligt pris. Det skulle vara nice och då skulle man slippa prestanda problemen på datorn.

Det borde bli nästa generation. På så vis slipper de ju en hel del piratkopiering också.

Denna synthen låter svinbra och slår Arturias dito utan tvekan.

Ja, lite synd på resurserna är det allt. Men visst, en övervägning man får göra. Inget jag kommer investera i, inte just nu i alla fall. Men kanske vore ett alternativ att släppa den till Receptor.

1
Bevaka tråden