Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Effekter på softsyntar utan midikontroll?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går detta överhuvtaget? D.v.s skruva på t exi time på delayen i realtid samtidigt som man spelar tonerna? Ellerm åsta man "mapa" det till ett reglage på keyboardet?

• Medlem
  • 2005-09-16 15:41

Borde väl fungera finfint att "ratta" på effekterna med mus samtidigt som du spelar på klaviaturet. Eller? Största begränsningen blir din egen simultanförmåga.

• Oregistrerad
  • 2005-09-16 15:47

beror på mjhukis, men du kan nog sätta mod/pitch-wheel till delayet

Ser att jag uttryckte mig oklart så här i efterhand. Menar alltså att jag inte spelar på kontrollen utan att man på något sätt kan göra detta utan att använda midikontroll överhuvudtaget, d.v.s enbart med hjälp av sequensern och mjukisen. Inte för att jag strävar efter det utan mest för att jag är intresserad om det går.

• Medlem
  • 2005-09-16 16:02

Menar du att rita in kontrollkurvor för t.ex. delay eller filter i sequencern? Efter att du har spelat in miditonerna? Borde gå alldeles utmärkt så länge det finns midikontrollmeddelanden som är mappade till det du vill ändra.

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-16 16:02

Det är bara att skruva, jag gör det hela tiden. Se till att spela in automatiseringen bara (i cubase sätter man på write automation bara och sen vrider man för glatta livet). Du kan göra det live medans du spelar på klaviaturen eller lägga det i efterhand om du känner för det. Allt bör sparas som automations som du sen kan editera om det är någon del som känns fel.

Var nog det jag menade ja...tackar för svar..
Inget alternativ dock då det låter ganska tråkigt :rolleyes:

1
Bevaka tråden