Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yamaha VS Roland

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dags att inhandla en rompler och har mycket svårt att bestämmamig för vilken jag ska ha. Priset är för mig viktigt men inte avgörande (ju billigare, ju bättre alltså).

Korgs Triton är populär men inte min kopp choklad så valet står mellan dessa:

Motif ES
Roland XV-3080
Roland XV-5050
Roland Fantom XR

Bör tilläggas att jag har ägt en JV-1080 som jag gillade även om ljuden känns väldigt daterade idag.

Hur är syntfunktionerna i Motifarna? Är filtrena användbara?

Förslag?

Mitt förslag är proteus2000. De är skitbilliga, men ändå väldigt bra. Syntfunktionerna i dem är väldigt användbara (bland annat emus mycket populära z-plane filter).

Jag valde Fantom XR. Mest för att Motif Rack inte samplar.

Eller en emu ultra-sampler med proteus2000-rom i kanske? Större display och sampler med mera tillkommer då

Tack för tipsen.

Ang. Proteus2000, jag har den i mjukvaruform till mitt Emu0404. Håller med om att filtrena är mycket bra, liksom vissa orglar, e-pianon och basar. Mycket prisvärda också. *men* Jag anser nog att japanarna ligger en division högre i såväl kvalitet som i variation på ljud. Men visst, priset är ju därefter också...

Och ingen sampler tack Volantiz, jag är låtskrivare mer än ljudpillare.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-09-19 20:23

Jag har aldrig gillat p2k så mitt tips e FantomXR. Då får du dessutom sampler vare sig du vill eller inte.

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-09-19 22:22

Jag har en Motif6, den rockar galaxer!

1
Bevaka tråden