Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samplers

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett litet tips ifall någon är intresserad av gamla saker:

Deluxe säljer ut gamla samplers, Akai, Emu mm billigt (i mitt tycke iaf).

Jag köpte en EMU E-64 för 1000:- vilket jag tycker var roligt. JAg ska försöka hitta någon form av adapter från USB-SCSI.

Hittar jag inte det får jag sampla på gammalt sätt... Hursomhelst roligt, jag har velat ha en Emu sedan de kom.

Fan vad billigt! Synd att jag inte har någon som helst nytta av hårdvara längre. Finns det någon som tillverkar traditionella samplers längre förresten?

  • Medlem
  • 2005-09-19 19:31

vad är deluxe?

www.dlxmusic.se i stockholm

På hemsidan står det dock 1900:-
Själv är jag nöjd med min E6400 ultra:cool:

Det är röda lappar på alla i ett rack med ca tio stycken olika, bla en Akai S-5000 med USB-kort för 3 995:-, tyvärr tingad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-20 09:56

Klart man har nytta av hårdvara... Spelar man live har jag heller några hårdvarusyntar/samplers på scen än en dator som kan paja. Det går snabbare att boota om en synt/sampler om den skulle hänga sig.

Jag tycker det ser mysigare ut i studion om det finna massa roliga prylar runt om kring som står och blinkar än en ensam dator i ett hörn. Är man fler i bandet kan fler jobba/spela/göra ljud samtidigt om man använder hårdvara... såvida man inte har flera datorer med mjukvarusyntar men det blir ganska dyrt att ha licenser till alla syntar.

Men jag tillhör nog den gamla skolan, en utdöende skara som tycker en studio med en massa prylar, sladdar och stor mixer ser coolt och inbjudande ut.

MVH
Demokid

1
Bevaka tråden