Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Novation KS-rack?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-09-21 23:37

Skulle vilja veta den allmäna opinionen om Novation KS-rack . Jag är inte så familjär med novation soundet direkt, men den ser riktigt rolig ut. Hur är vocodern? Hur är kontrollerna? Hur är kvalitén på rattar, display osv? Och framför allt, hur bra låter den?

Ni får gärna jämföra med lite andra syntar, fast helst inte novation, eftersom jag inte känner till dem som sagt.

MVH Clase

Håller de samma kvalitétskänsla som Nova är det nog inga problem. Novan ser plastig ut men känns väldigt gedigen. Rattarna svarar bra och är tajta.

Jag gillar K-syntarna, tycker dom låter väldigt läckert. "Advanced liquid analogue technology" må låta lite risigt men jag upplever ljudet som förhållandevist varmt och organiskt, inte nödvändigtvis _analog-analogt_ men väldigt snyggt. IMOH såklart, smaken är ju, som bekant, som baken.

Du kan ju alltid plocka ner demon för att få en uppfattning om hur det låter: http://www.novationmusic.com/product.asp?id=18&view=downloads&Type=2&bArchive=

Annars får du väl pallra dig iväg till närmaste återförsäljare och dra lite i grejjerna.

MVH Spanky

(-_-)/

1
Bevaka tråden