Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic hänger sig vid "Metronome settings"?!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, ni läste rätt. Varje gång jag går in på song settings->metronome så tycker Logic att jag skall spara min låt och starta om. Jag har precis fått upp min nya Mac Mini och Presonus Firepod, och den övriga installationen gick minst sagt smärtfritt. Känns väldigt märkligt att ha ramlat på ett sådant här problem. Visserligen inget stort, men jag skulle gärna kunna klicka bort klopfgeisten iag.

Så, alla ni som vill komma med tips, här tänkte jag förekomma med lite info vad jag har och vad jag gjort så slipper vi de frågorna sedan:

OS 10.4.2, Logic 6.3, Presonus firepod. Jag har provat att plocka bort "alla" pluggar, testat uppdatera os:et, plockat bort gamla preferencefiler och skapat nya, installerat om Logic, testat att köra både med inbyggda ljudet och firepoden... Men ändå, "try to save your song"...

Någon, någon som har någon ide eller kanske t o m varit med om något liknande? Jag är hemskt tacksam för all hjälp.

Det låter som om du har problem med typsnitten någonstans.

Testa att öppna Font book i Din Application Folder. Markera alla och kör en validering.

/Eric

Jag hittade, efter mycket letande, font book (Hatar att försöka använda svenskt OS. Där heter det Typsnittsbok). Detta verkade inte orsaka något fel. Däremot hittade jag efter lite grävande på Sonikmatters logicforum att detta verkar vara ett standardfel som man får leva med. Det var betydligt fler än jag som hade strul med just "metronome settings" med kombinationen Logic 6.4+OSX 10.4. Är det någon mer än jag som har testad och upplevt samma sak?
Problemet i sig är ju ingen stor katastrof. Det mesta som man vill ställa in kan man ju göra på andra ställen, t ex speaker/polyphonic klick o s v. Det enda är väl att jag får leva med klopfgeisten...

jodå

Jodå, jag hadde samma problem. Gick tilbaks til 10.3, och då funkar det som vanligt igen. Ge beskjed när det funkar i 10.4, så kanske jag byter tilbaks...kanske!

Ursprungligen av axeman:

Jag hittade, efter mycket letande, font book (Hatar att försöka använda svenskt OS. Där heter det Typsnittsbok). Detta verkade inte orsaka något fel. Däremot hittade jag efter lite grävande på Sonikmatters logicforum att detta verkar vara ett standardfel som man får leva med. Det var betydligt fler än jag som hade strul med just "metronome settings" med kombinationen Logic 6.4+OSX 10.4. Är det någon mer än jag som har testad och upplevt samma sak?
Problemet i sig är ju ingen stor katastrof. Det mesta som man vill ställa in kan man ju göra på andra ställen, t ex speaker/polyphonic klick o s v. Det enda är väl att jag får leva med klopfgeisten...

1
Bevaka tråden