Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Novation har något nytt på gång!!!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-26 23:17

Hoppas Novation släpper en ny version av Supernova blandat med Remote funktion mm?

Kanske är det ett sequenserprogram, en ny controllerkeyboard eller vad?

http://www.novationmusic.com/news.asp?id=81

Vad tror ni kommer att presenteras?

:eek:

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-09-27 00:08

Jag vet inte om det är den, men jag hörde ett rykte om att novation kommer med ett klaviatur med inbyggt ljudkort för det blyga priset av mindre än tvåtusen riksdaler. Det är ett jäkligt lågt pris på en kontroller med ljudkort, även om den bara har 1 in och 2 obalanserade ut. (Nu vet jag inte några specs öht, men för under 2000:- det är ett bra pris.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-27 10:12

Personligen skiter jag fullständigt i Novation. Jag är rätt sur på dem när de inte byggde ADAT-kortet till min Supernova II och dessutom bara la ned utvecklingen av den. Uppgraderingen av OS:et från 1.5 till 2.0 var ett jävla skämt (allt det innehåll var ett par småfixar här och där så det skulle kunna hetat 1.51 istället).

Sen att de inte svarar på e-post som man skickar till dem är skamligt bara det tycker jag.

Näe, skäms Novation!
Var är alla coola funktioner som ska finnas gömda under "special"-knapparna? Var är alla nya tuffa filtermodeller? Var är alla nya LFO-vågformer? Synthen har är helt okej idag, men har potential till att bli så mycket mer.

Anledningen till att jag har den kvar är för att den låter så runt, gulligt och fluffigt (till skillnad från min NL2) och det är en trevlig kontrast.
De pillade visst om ljudet lite i v2.0, därför har jag kvar v1.5 i min rack.

Novation hade slut på pengar och ägs väl numer av Focusrite.
Så det är väl inte helt omöjligt att de tagit fram något som ska ersätta både Saphire och deras Speed I/O men det står ju något med "Where Audio comes alive" men vi får väl vänta till AES och se...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-27 12:07

Synd att dom inte lägger fokus på det dom faktiskt alltid varit innovativa på, synthar. Hade varit jäkligt intressant att se an bra linje mjukvaru+hårdvarusynthar i sann access virus stil...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Har de dessutom börjat tillverka A-Station igen, i en ny färg?

  • Medlem
  • 2005-09-28 19:28

Verkar vara en ny typ av controller enl rykten på nätet? :eek:

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-10-11 23:10

http://www.novationmusic.com/news.asp?id=85 Den såg ju faktiskt riktigt läcker ut!

Citat:

a revolutionary new product

Känns som om ordet "revolutionary" är drabbat av viss inflation. En teckendisplay, wow, det har väl alla high-end controllers haft i åratal?

Hursom, blir det ett bra pris kan det mycket väl vara prylen jag letat efter till min G2 Engine.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-10-12 08:18

Ser mycket mysig ut, men jag antar att den kommer att kosta multum :-/

"So far, all we know is that it will retail in the UK for £329 (around $549US ? but that?s a guess) "

Lite mer än vad man har lust att lägga på en midikontroller kanske... Men den ser trevligt ut.

Om man kör SX3 eller Reason 3 så är den nog värd sina slantar med den nya funktionen Auto-maps, låter ju hur bra som helst

Intelligent Templates
This cutting edge feature, we call Automap, is set to change the way music is made forever. When an Automap-supported application (currently Reason 3 and Cubase SX3, more to follow very soon) is booted up, the SL automatically loads this intelligent Template and maps all active components within the session to itself. Then, all the user needs to do is click once with the mouse or press one button to switch between controlling different instruments or sections of the session. Throughout the process, all information is displayed clearly on the screens to make everything crystal clear."

Nirvana är nära, synd bara att den inte har såna där markörer som Clavia har eller motoriserade reglar, men man kan väl inte få allt

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-14 11:28

Det där kan Korg Kontrol 49 och Micro Kontrol redan ju.

Måste bara komma tillbaks till det här, menar du att det funkar så i SX3 oxå, med Korg Kontrol 49/Micro Kontrol eller var det Reason som du menade att det funkade med? Jag antar att det är Reason du tänker på för där funkar det så med min reMOTE25 som den är idag, däremot så finns det inget motsvarande i SX3 (i vart fall inte som jag upptäckt)

  • Oregistrerad
  • 2005-10-25 03:47

tycker frakmförallt att den kändes skönt bulkig på nåt sätt .. inte lika plottrig som de äldre och bättre organiserad, perfekt i livesituation altså .. blir lite småsugen faktiskt

Finns en liten demo video på onebluemonkey, men hon visar bara hur det funkar med Reason.

http://www.onebluemonkey.com/reviews1.asp?id=186

1
Bevaka tråden