Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CV/GATEstyra Paia fatman?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-01 22:25

Jag undrar om någon vet om och hur jag ska göra för att kunna cv/gatestyra min paia fatman. Kan man bara stoppa in cv/gate efter midi->cv/gate convertern?.. Dvs rakt in i vco och env?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-10-01 22:28

Min fatman har hz-korg cv jack på kortet som jag inte testat iom korg-löshet... tror det är som du skriver på slutet..

  • Medlem
  • 2005-10-01 22:29

Men dom jacken är bara till midi->cv/gate convertern väll?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-10-01 22:30

Jag fattade som att det var ingångar till synten, haru schemat så ser man nog vart jacken går...

  • Medlem
  • 2005-10-01 22:34

ska kolla.. och ser uit som utgångar... Och grejen är det att jag inet hört nått om att den har cv/gate in.. bara ut.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-10-01 22:35

ok, jag kan säkerligen ha blandat ihop det, det har liksom hänt förr med andra grejjer, jag testade med rolleCV att få den att lira utan framgång, den triggade inte alls, vet inte hurvida det skilljer på gaten mellan oct och hz... Terra!

  • Medlem
  • 2005-10-01 22:37

Jag får sammla lite mer info först.

  • Medlem
  • 2005-11-04 17:48

Vill fortfarande kunna cv/gatestyra min fatman eftersom midi->cv verkar vara käppad så in i... En annan dröm är att kunna plocka ut signaler så att man kan få den modulär.

Ursprungligen av 18db:

En annan dröm är att kunna plocka ut signaler så att man kan få den modulär.

Det hade varit tufft!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-11-05 00:42

Det är nog enkelt som tusan, det är ju bara att kika på schemat och sätta brytjack.... mesta problemet är att jag inte har fina gammelkorgar att patcha ihop min fetman med...

  • Medlem
  • 2005-11-05 04:33

Hadde jag inet varit så usel på att läsa schema och om jag hadde haft mer kunnskap så hadde jag kanske vågat testa... men ok. Ska göra ett försök endå.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-11-05 11:03

Jag kan inget heller men schemat ärju upplagt så man ser varje "modul" för sig och tom på vilket nummer på kretskortet det går vidare, vissa är tom direkt efter pottar, så är det enklast möjligt....

1
Bevaka tråden