Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gammal synth på ebay

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-02 15:15

Har ni gott om plats och lite kaffepengar över så kan det vara värt att ta en titt på det här:

http://tinyurl.com/9ja44

(Det är en Yamaha GX-1 på ebay för er som inte vill klicka på okända länkar)

• Medlem
  • 2005-10-02 15:17

Den har väl varit i svängen flera gånger.

Inte lättsåld!

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-10-02 15:40

Har inte plats hemma...men annars så...

Riktigt ful synth egentligen. Designen kändes nog inte cool ens på 70-talet, med alla billiga färgade elorgelsknappar. Var det någon annan än Stevie W som använde den till att skapa hits förresten?

• Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-10-03 10:23
Ursprungligen av Dalleponken:

Riktigt ful synth egentligen. Designen kändes nog inte cool ens på 70-talet, med alla billiga färgade elorgelsknappar. Var det någon annan än Stevie W som använde den till att skapa hits förresten?

Hört talas om E.L.P?!

• Medlem
  • 2005-10-02 16:10

Dalleponken: Hört talas om ABBA?

• Medlem
  • 2005-10-02 16:36
Ursprungligen av jgb:

Dalleponken: Hört talas om ABBA?

Gillar deras tomatsill!

jgb: Visste inte att ABBA använt sig av GX-1. I vilka låtar? Trodde de körde MiniMoog på de flesta hitsen.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-10-03 10:30
Ursprungligen av Dalleponken:

jgb: Visste inte att ABBA använt sig av GX-1. I vilka låtar? Trodde de körde MiniMoog på de flesta hitsen.

Har för mig att stråkarna i The day before you came är GX-1...

• Medlem
  • 2005-10-02 16:40

Dalleponken: Exakt vilka låtar det är har jag ingen aning om, men Benny har ägt en sådan manick. Nuförtiden ägs den av denna person: http://www.roth-handle.nu/ (kolla in syntavdelningen för mer info)

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-10-02 16:56
Ursprungligen av jgb:

Dalleponken: Exakt vilka låtar det är har jag ingen aning om, men Benny har ägt en sådan manick. Nuförtiden ägs den av denna person: http://www.roth-handle.nu/ (kolla in syntavdelningen för mer info)

Har för mig att den fortarande ägs av Benny och att Mattias bara tar hand om den...
Han snackade lite här på forumet förra året om att arrangera studiebesök i hans studio men det blev inget...och nu har jag inte sett till honom här på ett bra tag...

Shites pommes frites... vilket rymdskepp! Har den oscillatorsynk..?

HAHA kloon!

du e värd US $250,000.00om man får alla grejjeeerna på köpet

Citat:

Nuförtiden ägs den av denna person: http://www.roth-handle.nu/ (kolla in syntavdelningen för mer info)

Var in och kollade/lyssnade på demofilmerna. Är nästan säker på att denna synth används i soundtracket till Star Trek- The motion picture.

• Medlem
  • 2005-10-02 17:11

Aha, den är bara lånad då. Jaja. Någon använder den förhoppningsvis i alla fall.

Har en känsla av att han hänger på synt.se istället. Och det gör jag med ibland.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-02 22:39

This is meee!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-02 23:16

wow Den lät bra eller?

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2005-10-03 21:18

:eek: Jony! Din gottegris. Den där vill jag också spela på.
Villken bjässe. Måste vara en mardröm om den pajar..

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-03 21:19

Lay All Your Love On Me... kan jag tänka mig. Och en massa annat.

Jony: Kool bild. Det där är Bennys!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-04 09:52

Ja, det stämmer, det är Bennys GX1! Bilden är från Polar studion, den stod där när studion fortfarande fanns! Kul att man hann spela in där innan den las ner!

Bennys GX-1

Hej hej...

Jag har kanske varit en smula diskret...Haft en del att stå i.

Liten fråga...När togs bilden av Bennys GX-1 ?

För jag har ju Bennys GX-1 och ser den varje dag och jag minns den som...vitare ?

Om ni är sugna på att höra lite GX-1 i ett gloomigt sammanhang så kan man gå till...

www.roth-handle.nu
Gå till studio sidan
Gå till See no evil hear no evil
Klicka på Musik och lyssna på Celestine låten Peaceful.
Ackorden och basen är GX-1an....sedan ligger det lite mosig Pro-1a och Mellotron också men det är mest garnityr...

1
Bevaka tråden