Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intervju med Dave Smith i senaste MM.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-03 11:08

Hej på er.

I senaste utgåvan av MM finns en intressant intervju med Dave Smith som jag kan rekommendera att ni läser. Lite intressant att veta att han var in av dom första som började utveckla mjukvarusyntar även om man inte fortsatte.

\\Gnutten

• Medlem
  • 2005-10-03 12:16

Han hade en intressant inställning angående att emulera gamla klassiker. "Jag har ju redan byggt Prophet 5. Varför skulle jag vilja göra det igen?" Nu kan jag personligen inte säga det samma, men tycker att det är en bra inställning i alla fall! Man kanske skulle köpa en evolver bara för att uppmuntra gubben...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-03 13:44

Fast han har ju faktiskt försökt bygga en ny P5. Han sa i en annan intervju om P.E.K att han försökt återskapa filtren och VCO ifrån P5. Jag har testat P.E.K och jag tycker den definitivt VCO och filter har P5 känsla. Så mycket att det kommer bli mitt nästa köp, om jag nu får råd.

MVH
Demokid

Ursprungligen av Demokid:

Fast han har ju faktiskt försökt bygga en ny P5. Han sa i en annan intervju om P.E.K att han försökt återskapa filtren och VCO ifrån P5. Jag har testat P.E.K och jag tycker den definitivt VCO och filter har P5 känsla. Så mycket att det kommer bli mitt nästa köp, om jag nu får råd.

Fast en Evolver är ju mycket mer än bara en P5-klon... Att sedan vissa av delarna i den kan användas till att få fram P5-liknande ljud är väl kanske bara en "bonus"...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-03 15:38
Ursprungligen av android:

Fast en Evolver är ju mycket mer än bara en P5-klon... Att sedan vissa av delarna i den kan användas till att få fram P5-liknande ljud är väl kanske bara en "bonus"...

Jag håller med... den verkar aptuff.

MVH
Demokid

• Medlem
  • International user
  • 2005-10-03 20:37
Ursprungligen av Demokid:

Jag håller med... den verkar aptuff.

Fast fyra röster känns ju som ett steg bakåt om man jämför med P5:an ... :hmmm:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-04 09:19
Ursprungligen av neriks:

Fast fyra röster känns ju som ett steg bakåt om man jämför med P5:an ... :hmmm:

Ja jag tycker han i alla fall borde bjussat på sex röster... kanske kommer i P.E.K v2.

MVH
Demokid

Antingen det, eller möjligheten att köra på bara en analog och en digital oscillator per röst. (8 lite mindre röster dvs). ..men för även det krävs en P.E.K v2-uppdatering.

1
Bevaka tråden