Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med Ny studiodator!!!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-22 17:45

Tjena boys!

Kan någon här nämna en laptop som verkligen funkar bra för musikproduktion?!
Under 10 000:- måste den kosta. Jag ska kanske lägga högst 15 spår.
Jag vet att Ibook och Pb är stabila.

Men vilka pc´s funkar? Vill veta specifika modeller

Ha en trevlig lördagskväll!

//Max

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-23 23:19

Tjena Maxen. Jag har en ny Acer Ferrari som du kan få köpa om du vill. Det är en jättefin PC med Win XP Pro, mm mm. Jag har vunnit den och använder den men är egentligen en sån som föredrar Mac. Så om jag kan få den såld & i stället köpa en äppeldator så säljer jag gärna.

Acer Ferarri 3400 heter modellen, det är en AMD på 2 Ghz, 512 mb ram, 80 gb hårddisk. Kostar runt 14000:- men du kan få köpa den för 10 jämnt. Finns i Sthlm. Absolut nyskick. Skulle kunna vara ngt? 15 spår är inga problem... 40-60 klarar den lätt. Du måste dock komplettera med ngt ljudkort för musikproduktion. Finns ju både USB- och firewirevarianter (datorn har USB 2 och FW samt PCMCIA). Datorn har även trådlöst internet inbyggt och DVD-brännare mm.

Det är en snygg dator: http://sklep.linux.pl/images/sklep/produkt/notebook_acer_ferrari3000_z2.jpg

Ska kanske tillägga att även om jag föredrar Apple så är deras laptops inte "on par" (på samma nivå) prestandamässigt med PC-datorer för närvarande - alla väntar på nästa generation med G5-processor, lär dröja eftersom "nya" modeller med G4or just presenterades (som en desperat grej av Apple, som uppenbarligen inte lyckas klämma ner G5an i en platt dator ännu). Så denna Acer är utan tvekan snabbare än en ny Powerbook 15" t ex.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-23 23:35

Cool design

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-24 11:59

PF....

10 tusen är lite för mycket för min budget. En kille erbjöd mig en likadan för 7500:- Men om du säljer din för 8000:- så funkar det för mig :kaaaka!:

Ljudkortsbiten är löst sedan länge Har haft musikdator tidigare.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-24 14:35

8000:- funkar. Om ett halvår...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-24 14:41

Oki, det är iallafall vad dom flesta säljer sina för Med garanti.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-24 14:42

Garanti är det så klart, datorn är ju ny. Nio skulle jag eventuellt kunna tänka mig.

1
Bevaka tråden