Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hercules 16/12 FW

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-10-28 00:59

Jaha...har nu släppt idén på att köra med mixerbord, och tänker istället köra med ljudkort med många ingångar istället... Inte fan fanns det ett med massor (ja, massor...massor i stora lass...or...) av ingångar. Vill ju ha alla mina syntar inkopplat samtidigt för att slippa kräla i dammet och patcha runt...

Det enda jag kunde hitta som hade tillräckligt antar linjeingångar (och knappt det) var Hercules 16/12, men är lite tveksam...är det någon som hört nåt om detta externa ljudkort?

Och som vanligt...om det är någon som har ett tips på ett extern kort med en sisodär 15 ingångar och 6 ut med midi, och utan wordclock och annat gammalt trams så hojta till.

Valfritt kort med två ADAT-ingångar och två alesis ai3:or låter som ett ok alternativ. Eller ett kort med ~8 in/ut + en ADAT kanske?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-10-28 01:49

Intressant...hur funkar ADAT då?

8 kanaler i ett optiskt snöre.. inte konstigare än så
Det är därför som man då även behöver en konverterare i stil med alesis ai3, behringer ad8000, marian adcom eller liknande. Som tur är så är sådana ganska så billiga.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-10-28 01:55

Jupp, såg det precis att priset var det rätta. Du har inget tips på externt FW eller USB kort som stöder ADAT? Fick precis ny vilja att leva kände jag nu..

Det är nog inte helt lätt att hitta sådana interface.. till PCI så blir det mycket lättare. De jag kan komma på just nu som har ADAT är iaf MOTU 828mk2 och RME Fireface800. Inte särskillt billiga saker dvs.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-10-28 02:16

Nä det är sant, de är dyra.

Det finns en del billigt som stöder ADAT faktiskt. M-audio fw 1814 gör det till exempel...

The search goes on! :kaaaka!:

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-10-28 02:31

Tipset om RME var bra ändå Volantiz. Hittade deras Multiface vilket är en bra start för mig. Eftersom jag i min laptop har plats för Cardbus så kan jag tjacka ett Cardbus interface och komma undan hyffsat billigt. ADAT grejen kan jag köpa en månad senare. Bara tanken att det kommer funka precis som jag vill lugnar mig nog.

1
Bevaka tråden