Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

STRÅKMASKIN

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

okay... det hörs väl att jag är gitarrist! : )

jo.. nu är det så att jag såg Absynth 3 demonstreras i en musikaffär... men jag inser att det är alldeles too much för en sådan som jag...

jag söker egentligen en VST (eller program) till min enkla keyboard 49 och Live eller GarageBand... jag har precis kommit igång med digitalmusikproduktion... som ni märker..
Hur som helst jag söker något som låter som typ det orgelljudet i första låten på Sigur Rós ( ) platta...

Är det någon som förstår vad jag menar?!

  • Medlem
  • 2005-10-28 23:55
Ursprungligen av popartpopeye:

okay... det hörs väl att jag är gitarrist! : )

jo.. nu är det så att jag såg Absynth 3 demonstreras i en musikaffär... men jag inser att det är alldeles too much för en sådan som jag...

jag söker egentligen en VST (eller program) till min enkla keyboard 49 och Live eller GarageBand... jag har precis kommit igång med digitalmusikproduktion... som ni märker..
Hur som helst jag söker något som låter som typ det orgelljudet i första låten på Sigur Rós ( ) platta...

Är det någon som förstår vad jag menar?!

Nä? fattar inte ett skit (12 öl ) utveckla gärna lite mer! :kaaaka!:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-28 23:57

testa stringer?

http://www.dontcrack.com/freeware/downloads.php/id/3451/software/Stringer/

annars finns det en hel uppsjö av gratis vst. googla.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-10-28 23:58

Hmm...undrar om jag fått det rätt för mig:
Stråkmaskin, gitarrist, VST å orgelljud?
Du vill ha ngn smidig mjukvarusynth som passar till de program du nämner och som har orgel- och stråkljud?

Mårre... bra att du inte har tryckt i dig 12 öl!
Korrekt... jag har JamPack 4 men där är bara kyrkorglar och riktiga Strings....
men jag söker ett sound som I N T E låter swwwiiiisssshhhhhsswaaaaazzzchh ka bompf kah klonk kaaaazzzzaaaammmmzz

renare och enklare... så att man lägga sköna "ljud-mattor" till gitarr eller piano...

Tack 655321

men stringer finns bara till Windows... Jag har Macintosh..
men länken är bra... och där finns säkert något annat jag kan hitta där

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-10-29 00:21

popartpopeye: jag e halvvägs ner i vinarn istället. Intellektet fördärvas av öl men inte av vin.

Kolla in Crystal. Gratis och låter bra. Jag har inte ( ) men jag kan tänka mig att det finns presets med samma känsla. Annars kan Apples DLS Synthesizer läsa Soundfonts, och det finns en hel del såna på nätet med ljud av varierande kvalitet. Ska du inte lägga ut några pengar är det där jag skulle börja iallafall.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-29 01:38

Sigur Ros använder tydligen Yamaha SK-20 till hans orgelljud vad jag fått fram. Den synthen använde en väldigt tidig FM-synthes för just orgelklangerna (i övrigt analog) så det är troligt att FM7 kan ge dig det du söker? Ett tips bara.

FM kan lika gärna vara analogt som digitalt.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-29 02:04
Ursprungligen av Volantiz:

FM kan lika gärna vara analogt som digitalt.

Jo, det är ju sant. Fast vad jag läst mig till angående SK-20 så ska orgeldelen tydligen vara digital.

Tack equinoxe...

Yamaha SK-20.. finns det ingen VST som låter som den?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-29 22:45
Ursprungligen av popartpopeye:

Tack equinoxe...

Yamaha SK-20.. finns det ingen VST som låter som den?

Det tror jag inte. Ingen kommersiell iaf.
Yamaha SK-20 är en orgel/stråkmaskin/analogsynth i ett. Den verkar inte ha varit så populär då den kom. Men det kanske finns ett fan som gjort en VST-version utan vår vetskap.

Här är den på bild.

1
Bevaka tråden