Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quasimidi Raven (Max)

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att köpa en lite mer "udda" synth och går i tankarna att försöka hitta en Raven Max. Tyvärr har jag aldrig testat den live utan bara läst en massa om den.
Någon här som testat eller rent av äger en sån (och kanske vil sälja :kaaaka!: ).
Har hört att den skall vara rätt knölig att programmera...

Är det inte Jean Michel Jarre som är förtjust i dessa maskiner? Vad jag vet så är det ingen maskin som har tusentals parametrar eller som man bygger helt unika ljud från grunden med. Den utgår väl från sina presets och sedan har man vissa möjligheter att påverka dessa. Men å andra sidan skall den vara snabbjobbad. Det är inte ofta man ser någon till salu.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-30 10:29

En polare till mig hade en Raven som var riktigt kul. Det var långt innan jag började pilla med synthar så programmeringsmöjligheter har ingen vidare koll på. Minns att effekterna i den lät rätt bra.

Jarre använder en sådan på Oxygene 7-13. Man hör den dels i Oxygene 7 där den gör körerna i bakgrunden och dels i Oxygene 10 där den ligger och bubblar på olika arpeggioslingor tillsammans med en ARP2600.

Ursprungligen av equinoxe:

Jarre använder en sådan på Oxygene 7-13.

Då kanske den syns nånstans i den här mysiga filmen->!

  • Medlem
  • 2006-03-08 19:58
Ursprungligen av deadbeat:

Då kanske den syns nånstans i den här mysiga filmen->!

Tack för länken. Jarre är stor. Riktigt stor!

Jopp, visste att (husguden) Jarre använt den bla. på Oxygene 7-13. Kul att nån visste VAR på den också.
Angående Raven Max så verkar det svåraste probelmet med den vara just att få tag på en...

  • Medlem
  • 2006-03-07 15:42

Till Salu..

...sitter på ett ex. som jag köpte ny -97 fint skick...
är du intresserad??

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2006-03-07 16:06
Ursprungligen av nilon:

...sitter på ett ex. som jag köpte ny -97 fint skick...
är du intresserad??

Annars är jag intresserad!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-08 00:48

Vad kan en sådan vara värd idag? Hade jag haft stålar hade jag varit nyfiken.

Ja, Nilon. Jag är intresserad. Svår rackare att få tag i.
Till rätt pris är ju till och med VÄLDIGT intresserad.
Vad hade du tänkt dig för prisklass?
Är den expanderad?

  • Medlem
  • 2006-03-08 20:08

ooiyhh..... vilket intresse det fanns... hmmm nu får man börja tänka efter oxå!??
Jag kan säga så här... varför jag skulle vilja sälja den är för att jag är i stort behov av en BCF2000 (Behringer midi controller) samt ett mindre midi keyboard.
Vad tycker ni den är värd??

  • Oregistrerad
  • 2006-03-11 23:58

Jag har fått för mig att Raven är en sådan där trist Groovesynt, har jag missat något?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-12 00:11
Ursprungligen av nilon:

ooiyhh..... vilket intresse det fanns... hmmm nu får man börja tänka efter oxå!??
Jag kan säga så här... varför jag skulle vilja sälja den är för att jag är i stort behov av en BCF2000 (Behringer midi controller) samt ett mindre midi keyboard.
Vad tycker ni den är värd??

Kanske en BCF2000 och ett mindre midi keyboard ?

L

1
Bevaka tråden