Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nord Modular + Mac. OK?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har läst att synthen ibland kunde tappa kontakten med editorn (tror jag det var?) när den användes med Mac.
Ska köpa en Power Book G4, och funderar på att skaffa en Nord Modular (som ni säkert sett, ber om uräkt för mitt maniska beteende).

Är det nån som har dåliga erfarenheter av Nord Modular + Mac, eller har det funkat bra?

/Martin

Det har funkat utan några som helst problem för mig, med OS X-editorn (beta) och ett M-Audio Midisport 2x2. G2 vet jag inte något om, men jag har inte hört något om problem.

OK, låter bra. Är så vansinnigt sugen på att sitta och skruva och lära mig mer om vad man kan göra med en synth.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-31 14:24

Jag har kört OS X och en Nord Micro Modular + M-Audio Audiophile och det har inte varit något problem. (Fast M-audio kortet får spatt om man slår av och på det samtidigt som datorn är igång, och då måste man installera drivisarna igen, jobbigt jobbigt, men det har ju inget med modularen att göra).

Du kommer få många timmars roligt med Modularen.

1
Bevaka tråden