Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB+Logic=ljud?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ju en god tradition av att ställa frågor åt mina vänner (som inte är lik "uppkopplade"...), så här är en till;

Min kompis har skaffat en ny PB 12" med 1gb RAM (512 i just nu, men större på väg), och vi började snacka och fundera.

Vi spelar ihop med en kille som gör musik i Logic. Där använder han massor med mjukvarusyntar/pluggar som min kompis sen har försökt efterlikna så gott som möjligt med "hårda" syntar (NL2X, Microkorg m m). Det funkar ju bra ibland och helt omöjligt ibland...

Skulle man kunna använda de ljud som är skapade i Logic att spela live via MIDI-klav på ett enkelt sätt? Måste man ha hela Logic installerat eller finns det någon "player" man kan använda?

"Crash-course" please

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-03 00:40

Ta med datorn till scenen.

Okej, jag är med;

1) Ta med datorn till scenen

...sen då?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-03 00:46

Koppla sladden.

Spela synten.

Ljuda datorn.

Men behöver man "hela" Logic i burken...?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-03 00:54

Ja. Eller Logic Express kanske. Om man inte kör Pro-pluggarna. Jag har ett Express 7.någonting att sälja om du vill ha. Femtonhundra pistoler? Med Express slipper man dongleproblematiken också. Färre prylar att slarva bort och slita bort allt sitt hår på grund av.

Kan du PM:a mail eller telenummer till mig så kan jag vidarebefordra det till polaren för vidare spörsmål...?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-03 02:09

Står i min presentation! Första posten.

Man behöver logic enbart om det är syntarna som hänger med logic som ska köras. Alla syntarna hänger inte med i express för övrigt. Om det handlar om audio unit-syntar så behövs inte logic, utan det kan fungera lika väl med nån gratis applikation.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-03 02:35

Shh! Jag vill ju sälja programmet!

1
Bevaka tråden